Alam Ajaib Di Laut

Entri lama dipostkan kembali..Entri Baru di bawah

 
Dalam Surah AN Nur ayat 40: Atau seperti gelap gelita di lautan yg dalamnya dilihat oleh ombak, yg diatasnya ombak pula, di atasnya lagi awan, gelap gelita yg bertindih tindih, apabila ia mengeluarkan tangannya, tidaklah dia melihat dan barangsiapa yg tiada diberi cahaya(petunjuk)oleh Allah tiadalha dia mempunyai cahaya sedikit pun.

Semalam dalam rancangan HAlaqah di tv9 ada ahli panel Dr Daniel membicarakan ayat di atas dan mengupas maksud di sebalik ayat ini..iaitu betapa ajaibnya ciptaan Allah iaitu laut.

Cahaya ada 7 warna mcm yg cikgu ajar di sekolah salah satunya warna merah. Apabila kita menyelam sejauh 10m- 15m ke dalam laut, warna merah itu akan hilang, jika kita menyelam lagi lebih dalam maka hampir semua warna tidak kelihatan..begitulah ajaibnya ciptaan tuhan.

Penyelam yang menyelam lebih dalam lagi akan berdarah tetapi tidak menyedari yg kulit mereka sudah berdarah kerana warna merah dah lenyap di pandangan..begitulah maksud ayat di atas jika dikaitkan dgn sains.

Dulu Dr Daniel tu ada jugak menyebut tentang sempadan di laut yg memisahkan dua bahagian laut tu dengan rasa air laut yang berbeza :satu bahagian tawar dan satu bahagian lagi tawar.Walaupaun tanpa dinding dan batas yang menghalaginya( secara kasar yg kita tak nampak).

Surah Al Furqaan: Ayat 53: Dan Dialah yg membiarkan dua laut mengalir berdampingan, yg ini tawar lg segar dan yg lain masin lagi pahit, dan Dia jadikan antara keduanya dinding dan batas menghalanginya.

Anti virus terkini

ANTIVIRUS & ANTISPYWARE
Protects your PC in real time from known viruses, spyware and other malware with hourly updates
Blocks unknown viruses using advanced proactive detection techniques
Monitors and prevents spyware threats in real-time
Detects and removes the newest breed of hidden threats known as rootkits
Provides a smooth gaming experience by reducing the system load to a minimum

ANTI-PHISHING
Protects against phishing attacks by filtering all accessed web pages for fraud attempts
Reduces the risk of identity theft by preventing personal information leaks via e-mail or web.

FIREWALL
Controls applications’ access to the Internet while “hiding” your computer from hackers
Helps prevent unauthorized access to your Wi-Fi network by notifying you when computers log in to the network

ANTISPAM
Prevents different types of spam and scam e-mails from reaching your Inbox
Now responds faster to new spamming techniques with new adaptive engines

gambar norman dan abby abadi


panas ni gambar ni aku jumpa di fotopages.com, gambar norman hakim dan abby abadi,kisah yg menggegarkan persada seni tanahair,mcm drama dato yusuf haslam pun ada ala ala drama sembilu tp yg pasti ini bukan sandiwara dunia.ini adalah kenyataan.segala yg terjadi ada hikmahnya.

Powered by WordPress | Designed by: backlinks | Thanks to personal loans, payday loans and world of warcraft gold