Beto Kusyairy Tegur Poster Israel Aku Datang Tak Sensitif Isu di Gaza

Ketika ini bumi Gaza disirami darah dan dihujani peluru dan roket Israel, teriakan anak kecil kehilangan ibu dan bapa, anak anak tak berdosa turut sama terkorban dalam kekejaman rejim Zionis.. Kita yang di bumi aman tak ada perang dan tumpah darah, patut bersyukur dan selain tu sama sama berdoa supaya saudara kita di Gaza diselamatkan dari kekejaman Israel.

Jika apa yang berlaku kini di Gaza dijadikan bahan jenaka atau parody, apa kah ianya kelakar? mungkin pihak yang membuat poster parody Istanbul Aku Datang dengan tajuk Israel Aku Datang yang sekarang ini dikongsi di laman2 facebook dan twitter tidak berniat nak buat kelakar begitu. Tapi dari poster itu, pihak lain membuat komen  ada menjadikan ia bahan ketawa , sindiran di fb, forum dan twitter dan sebagainya . Bagi saya seharusnya mereka kena peka dengan situasi yang berlaku sekarang.

 

Pelakon dan artis Beto Kusyairy pun tak merasakan parody poster Israel Aku Datang itu patut dijadikan lawak jenaka oleh orang.

Tulis Beto di twitternya selepas mendapat tahu poster  filem lakonannya dengan Lisa Surihani dan Tomok dijadikan parody,

It’s not funny. People are dying and you are making fun of them? Be sensitive. Life is not something we make fun.

Jelas Beto dia berasa kecewa dengan sikap segelintir pihak yang tidak sensitif dengan keadaan yg berlaku di Gaza.

 

poster parody yg dimaksudkan  dgn tulisan watermark A Malaysiangags Production

agak-agak kalau betul lah ada filem macam poster atas ni..Lisa heroin sedang senyum, nak buat skrip macam mana ye, nak buat ala ala komedi jugak ke, bagitahu kat Gaza, takpa nanti 3 orang ni pi tolong serang..agak2 orang Gaza rasa apa?

Sokongan terhadap Palestin di USA dan Australia

 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
You can leave a response, or trackback from your own site.

4 Responses to “Beto Kusyairy Tegur Poster Israel Aku Datang Tak Sensitif Isu di Gaza”

  1. akubiomed says:

    Guruan tidak bertempat. :-(
    akubiomed recently posted..Cabaran sebagai peserta SEO

  2. Juan says:

    siapalah yg buat tu yer
    Juan recently posted..Motosikal Yamaha Nouvo S 115 cc

  3. fbi says:

    sebenarnya mmg betul juga apa yang dickpkan oleh Beto tu. apa yg jadi kat Gaza tu lebih teruk dari yg kita tahu, kita ckp mmg senang sebab kita tak rasa kesusahan yg mereka alami.

Leave a Reply

CommentLuv badge
Powered by WordPress | Designed by: backlinks | Thanks to personal loans, payday loans and world of warcraft gold