Video Rahsia Nak Buat Big Mac McDonald’s Didedahkan

Tentu anda penah makan burger Big Mac kat Mc D kan. Roti yang lembut, daging yang lazat, sos dan sayur sayuran, bawang yang rangup…emmm :). Kalau lah dapat buat sendiri kan. Apa yang saya nak kongsi sini, ada orang telah bertanya tentang ramuan ramuan dan sos nak buat burger Big Mac Mc Donald’s dan chef eksekutif McDonalds, Dan Coudreaut sendiri dengan murah hati telah mendedahkan rahsia ramuan Big Mac kepada umum. Kata chef tu lagi semua ramuan boleh didapati di pasaraya dan tidak lah terlalu susah untuk menghasilkan Big Mac.

Video dari you tube cara nak buat Big Mac

Bahan bahan yang ditunjukkan oleh chef ni adalah seperti serbuk bawang putih, paprika, cuka, mayonis, bawang, keju, jeruk timun, salad, lada hitam dan sikit garam , selain tu mesti ada roti burger dan daging burger.

Dari video tu chef tu sapukan sos yang dibuat tadi di roti burger yang dah diletakkan atas pan sekejap. ditaburkan bawang, keju, jeruk timun dan keju. Lapiskan dengan daging burger. Tapi payah nak dapat roti burger yang lembut dan gebu mcm kat Mc D tu kan. Roti burger gardenia tu pun ok lah kan lembut jugak.

 

Jeruk timun tu memang sedap kan, resipi dari internet cara nak buat jeruk timun

Timun, cuka , air suam, garam , gula.Campur semua bahan dan rendamkan timun yang dipotong nipis. Simpan dalam peti sejuk. Boleh tahan lama.

 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
You can leave a response, or trackback from your own site.

3 Responses to “Video Rahsia Nak Buat Big Mac McDonald’s Didedahkan”

  1. iAwani says:

    aduhhh .. gambar Big Mac itu membuat selera makan saya jadi ‘terangsang’ ,, kebetulan saya memang minat burger ini.
    iAwani recently posted..Ren Ng CEO Lytro Letak jawatan

  2. APAN says:

    boleh lak dorang kongsikan…tp buat mcm mana pun mesti ada beza gak ngan beli…tp kalau buat sendiri, boleh la dpt tinggi mcm dlm video tu…nak buat beso lg pun bolh…
    APAN recently posted..Hukum Minum Kopi Luwak

  3. akubiomed says:

    Lepas ini boleh buat Big Mac ala MCD.
    akubiomed recently posted..Cabaran SEO Eyriqazz vs Denaihati bukan level AkuBiomed

Leave a Reply

CommentLuv badge
Powered by WordPress | Designed by: backlinks | Thanks to personal loans, payday loans and world of warcraft gold