Warga Nigeria Cabul Tukang Cuci Umur 40-an Mati Dibelasah

Warga Nigeria atau dikenali Awang Hitam ni terkenal dengan sikap samseng, kurang ajar dan kerap merusuh, tak menghormati orang. Kali ni warga Nigeria buat hal lagi, akibat marah kan anggota Rela yang membelasah kawan mereka yang mencabul si tukang cuci yang berumur 40-an. Rakan warga nigeria itu mati akibat kena belasah, dan akibat kejadian itu mereka memusnahkan harta awam dan membuat kacau.

Kalau berada di tempat atau negara orang berkelakuan elok, siapa pun akan hormat tetapi sebaliknya kalau bersikap kurang ajar, tak sedar diri, tak hormat budaya dan resam orang lepas tu nak berlagak pula, memang membawa padah la. Kesabaran rakyat tempatan pun ada batasnya. Saya yakin tindakan ini adalah kerana rasa tak tahan penduduk tempatan dan kejiranan kawasan tu dengan sikap warga nigeria yang besar kepala dan kurang ajar serta berkelakuan tak senonoh mengganggu penduduk setempat.

petikan berita dari myMetro

kira-kira 100 ‘Awang Hitam’ merusuh dengan memecahkan pondok keselamatan di Kondominium Venice Hill, Batu 9, di sini, tengah hari semalam, selepas marah seorang daripada rakan mereka mati dipercayai dibelasah anggota Rela.

Warga Afrika yang menghuni kawasan kediaman berkenaan bukan saja memecahkan pondok pengawal, malah merosakkan pejabat pengurusan serta mencederakan empat pengawal keselamatan.
Lelaki Nigeria yang mati itu, dipercayai dibelasah anggota Rela selepas seorang tukang cuci wanita yang membersihkan satu daripada blok kondominium, mengadu diganggu dan dicabul lelaki berkenaan.

 

Difahamkan, kondominium berkenaan layak digelar ‘Mini Afrika’ berikutan hampir ratusan warga dari benua itu menyewa di premis terbabit.
Menurut tukang cuci warga tempatan berusia 40-an itu, lelaki Nigeria terbabit beberapa kali mengganggunya.
Semalam dia tidak dapat tahan lagi selepas lelaki berkenaan bertindak melampau dengan menunjukkan kemaluan.

 

 

“Sudah beberapa kali lelaki warga asing itu mengganggu saya ketika saya bekerja dan jam 11 pagi tadi (semalam), tiba-tiba saya dipeluk dari belakang.
“Saya cuba melepaskan diri dengan meronta dan menyiku lelaki berkenaan, sebaik dapat melepaskan diri daripada pelukan, saya memarahinya, tetapi terkejut apabila lelaki berkenaan membuka seluar serta menunjukkan kemaluannya.

 

“Saya lari dan mengadu kejadian itu kepada anggota Rela yang bertugas mengawal kawasan kondominium,” katanya yang ditemui di lokasi kejadian semalam.

Difahamkan, warga Nigeria yang dipercayai dibelasah itu maut di tempat kejadian di kaki lima berhampiran lif Blok 3 kondominium terbabit dan anggota Rela yang terbabit dalam kejadian berkenaan turut ditahan polis.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
You can leave a response, or trackback from your own site.

3 Responses to “Warga Nigeria Cabul Tukang Cuci Umur 40-an Mati Dibelasah”

  1. akubiomed says:

    Perbuatan melampau oleh Awang hitam membawa masalah sosial di negara ini. Pihak berkuasa perlu ambil tindakan.
    akubiomed recently posted..Batman Brazil wujud di Brazil bukan lawak April Fool

  2. APAN says:

    kalau x control mmg bawak kesan buruk kpd keselamatan orang tempatan.tambah2 badan dorang sumua besar2…senang sngat orang kita diperlakukan nanti :)
    APAN recently posted..30 Kematian Pemain Bola Sepak Di Atas Padang (Part 1)

  3. yas says:

    Kasik sesah je awang itam tu…buat masaalah je kat sini, kalau buat elok2 tak pa…ni nak kecoh2 lak kat sini…potong je kaki derang sumer tuuu
    yas recently posted..[GAMBAR] MITSUBISHI EVO 10 ZIZAN RAJA LAWAK

Leave a Reply

CommentLuv badge
Powered by WordPress | Designed by: backlinks | Thanks to personal loans, payday loans and world of warcraft gold