Bienda Dapat Nama Anak Ilham dari Drama Latin

Artis dan penyanyi Bienda yang baru melahirkan anak pada 26hb Februari lalu melalui pembedahan menamakan anak perempuannya hasil ilham dari telenovela Latin yang suka ditontonnya, Lavienda Namiraz. Nama Namiraz di hujung adalam nama suaminya Kamarul Zariman yang diterbalikkan.

 

Erk..maksud nama anak Bienda ni tidak lah pulak diberitahu. Tak tau lah kot ada makna dalam bahasa Latin. Kalau lavender tu..tau la nama bunga warna purple tu.

Nama Lavienda diilhamkan daripada gabungan nama saya dan salah satu watak dalam telenovela Latin yang saya gemar tonton ketika mengandung dulu.
“Kebetulan pula, suami juga ada nama pilihannya iaitu Namiraz yang diambil daripada nama Zariman yang diterbalikkan. Untuk berlaku adil, kamu gabungkan dua nama itu,” 

Bienda melahirkan bayi seberat 2.95 kilogram itu menerusi pembedahan di sebuah hospital swasta pada 26 Februari.

Macam macam orang zaman moden ni bagi nama kat anak anak ye..nasib baik pelakon Shaz Jaszle dah tukar namanya dari Shahz ke Shahrizal sebab seorang ustaz ni kata nama Shahz tak ada makna apa-apa.

Adalah lebih baik merujuk nama anak kepada sumber yang baik baik dari memberikan nama sesuka hati.

Nama baik kalau panggil tak betul pun tak da guna jugak ye, trend panggil nama singkatan :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
You can leave a response, or trackback from your own site.

5 Responses to “Bienda Dapat Nama Anak Ilham dari Drama Latin”

  1. nurmisnan says:

    how cutenyer.. tahniah u guys..
    nurmisnan recently posted..Budak 1 tahun main drum – superb

  2. yas says:

    Tahniah…tahniah..tahniah….
    yas recently posted..TOP 10 LINK REFERRER JANUARI 2012 DENAIHATI

  3. iz aminallah says:

    cutenye bebi!!! well congratz!
    iz aminallah recently posted..Hari Pertama

  4. akubiomed says:

    Harap ia memberi maksud yang baik kerana didalam islam sangat mengalakkan beri nama yang baik untuk anak-anak.
    akubiomed recently posted..Yang rajin komen di blog AkuBiomed bulan Feb

  5. APAN says:

    nama nak pelik2 je…x kesian ke kat anak tu bila dah besar nanti…dlm kelas, masa inteview mesti kena soal.haha…
    APAN recently posted..Bandar Sampah Di Mesir

Leave a Reply

CommentLuv badge
Powered by WordPress | Designed by: backlinks | Thanks to personal loans, payday loans and world of warcraft gold