Gambar Menakjubkan Letupan Solar di Matahari

Ini beberapa gambar yang saya nak kongsikan bersama anda , gambar suasana di matahari ketika berlaku letupan solar atau disebut solar flare yang berlaku pada hari Ahad lalu.

Antara kesan yang dijangka akan dihadapi di bumi ialah ribut magnet yang memberi gangguan kepada satelit, kepada pesawat penerbangan dan gangguan elektrik.

Info ribut magnet yang bakal melanda bumi

credit gambar kepada NASA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
You can leave a response, or trackback from your own site.

11 Responses to “Gambar Menakjubkan Letupan Solar di Matahari”

  1. akubiomed says:

    Ada khabar angin ia memberi kesan kepada bumi dan barangan elektronik tetapi tidak tahu sejauh mana kebenarannya.
    akubiomed recently posted..Libas penangan Sepak takraw

  2. yas says:

    woww…tak perasan pulak mende nih….
    yas recently posted..Kes Kanak-Kanak Diculik – Penjenayah Mati DiTembak

  3. yusri says:

    Nasib baik tak terasa kesannya…
    yusri recently posted..Spoiler Honda Civic EK Mugen

  4. hatiputera says:

    bagaimanakah kesannya kepada satelit-satelit yang kat atas tu,,,kebarangkalian rosak adalah tinggi ke,,,
    hatiputera recently posted..Baucer Buku 1 Malaysia dijual

  5. sw33tdarling says:

    semoga kita di bumi ini terselamat dari segala jenis ancaman
    sw33tdarling recently posted..IbuĀ² Mengandung, dan ibuĀ² Yang Mengandungkan

  6. shoutvoc says:

    ngeri kejadian ni..
    shoutvoc recently posted..Bunyi Pada Komputer Yang Mempunyai Makna

  7. titan says:

    macam-macam benda pelik ek sekarang berlaku..
    titan recently posted..Perangai macam Nobita.

  8. shraqs says:

    6 tahun lepas dah jadi sekali,.. tapi taklah sekuat yang ini.
    shraqs recently posted..Bagaimana Memilih Niche Yang Sesuai Dengan Anda?

  9. Kamikongsi says:

    Tak sangka letupan matahari yang panas di dunia pon nampak lawa gila.
    Kamikongsi recently posted..BF/GF KORANG GATAL?? AWAS!!

Leave a Reply

CommentLuv badge
Powered by WordPress | Designed by: backlinks | Thanks to personal loans, payday loans and world of warcraft gold