Video dan Gambar Lagi Kanak-kanak Dilanggar di China Disember 2011

Lagi berita mengenai kanak-kanak dilanggar di China, kali ini tidak lagi terjadi seperti mana kes 2 bulan lepas, yang mana budak tu dibiarkan begitu saja atas jalan , menggemparkan dan menimbulkan kemarahan rakyat dunia. Kali ini rakyat China benar benar belajar dari kesilapan lalu, mereka berpusu-pusu menolong budak yang kena langgar itu. Budak itu berjaya diselamatkan.

Kanak kanak 5 tahun tu berjaya diselamatkan dari bawah kereta, tidak ada luka dan dapat bangun semula. Kejadian ni berlaku pada 9hb Disember di Wenzhaou China. Budak tu hendak menuju ke sekolah tadika pada pagi tu.

Budak tu ditemani oleh ibunya, dia ditemani oleh ibunya untuk dihantar ke sekolah tadika. Tetapi budak tu macam enggan saja nak pergi ke sekolah.. dia duduk atas jalan.. ibudia pun jalan terus, mengharapkan anaknya akan bangun dan ikut dari belakang.

Rupanya budak tu tak bangun jugak. Kemudian datang SUV dan melanggar atas badan budak tu. Pemandu tu tak lari, dia keluar untuk selamatkan budak tu, kemudian datang kira-kira 16 orang yang ada di kawasan tu membantu mengangkat SUV dari atas badan budak tu.

Video.

Gambar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
You can leave a response, or trackback from your own site.

4 Responses to “Video dan Gambar Lagi Kanak-kanak Dilanggar di China Disember 2011”

  1. nasique says:

    sian budak tue..negara padat sgt,,susah la..sempit,,,snang berlaku kemalangan….
    nasique recently posted..Profesor Fizik Memeluk Islam Setelah Mengkaji Solat Berjemaah

  2. yas says:

    Nasib baik…betul2 nasib baik budak tu. Mmg tuhan masih sayang pada dia..ni jadi satu pengajaran kpd makbapak dia yg tinggalkan budak tu mcm tu je. Yg peliknye si drebar tu pun x perasan budak tu…
    yas recently posted..[Pic] Banjir Kilat di Kuala Lumpur – Jalan Tun Razak

  3. amirulfaiz says:

    Aduhai, camnerla mak nyer boleh tinggalkan macam tu je kat tengah jalan. Kalau ye pun nak ngajar anak, banyak bersabar je lah dengan anak-anak ini.
    amirulfaiz recently posted..Naufal setelah 8 bulan

Leave a Reply

CommentLuv badge
Powered by WordPress | Designed by: backlinks | Thanks to personal loans, payday loans and world of warcraft gold