Gambar Johan Asari Berserban Dalam Tasbih Putih

Gambar Johan Asari beserban putih dan berjubah kemudian dikelilingi oleh anak anak kecil seperti di sekolah agama atau sekolah tahfiz, Johan kelihatan seperti ustaz. Macam gaya imam muda pun ada..tapi kan Johan Asari ni dulu memang pelajar tahfiz, boleh hafal Quran (biodata Johan).

Gambar Johan berjubah dan beserban..tu watak Johan dalam drama baru arahan Rashid Sibir tajuknya Tasbih Putih.

Dalam Tasbih Putih, dengarnya,  Johan Asari jadi ustaz dan Jaslin Puasa (pelakon Ramadhan Terakhir) pun ada berlakon dalam telemovie yang bakal diatayangkan di Astro Prima, Ahad 10 malam, sempena bulan Muharam ni. Ada tengok promo kat Astro hari tu. Sama sama nantikan nanti ye.

Kalau Johan bawa watak mcm gaya ustaz ni rasanya dia tak akan lagi meninggi suara atau membeliakkan mata dia dan bercakap kasar2 kan..dia akan cakap dengan nada lemah lembut, berhujah macam ustaz..ish2!! tak sabar le nak tengok gaya lakonan Johan yang lain dari watak ganas cam samseng tu..kadang2 jemu jugak duk tengok gaya lakonan yang sama je kan.

update lepas tengok drama Tasbih Putih tadi..

Johan jadi Salim anak orang kaya yang berubah jadi baik setelah tinggal dan belajar di sekolah pondok. Dia berjaya jugak mengubah hidup seorang remaja bernama Rahim (lakonan Hirzi Jalil) dari remaja yang liar dan derhaka pada orang tuan kepada remaja yang baik. Rahim dulunya benci dengan Salim sudah seperti adik kepada Salim.

Salim rupanya anak orang kaya sebelum dia meninggal dia meminta tolong ayahnya supaya mendermakan sedikit harta buat sekolah pondok tu. Akhirnya ayah Salim menunaikan permintaan Salim sebelum dia meninggal dunia.

Sedih jugak cerita ni. Johan membawa sikit kelainan dalam watak dia dalam cerita ni. Menitis nitis air mata Johan hehe..

Pelakon remaja yang nama Hirzi tu rupanya anak kepada pelakon Jalil Hamid, pandai jugak berlakon ye.

Lagu lagu OST dalam Tasbih Putih

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
You can leave a response, or trackback from your own site.

16 Responses to “Gambar Johan Asari Berserban Dalam Tasbih Putih”

  1. Pacifista says:

    wah jauh dari watak dia yang sebelum ni.harap bukan setakat lakonan je la :)
    Pacifista recently posted..Contest Gadget Impian: Like, +1, Tweet, Tolonglah…

  2. Semua kelihatan sangat agama dalam serban khas pelajar .. Johan cari suka kerana dia adalah seorang imam dan mengajar pelajar-pelajar.

  3. kakyong says:

    owh.. gambar ni rupanya dlm salah drama lakonan..
    dah byk kali juga jumpa gambar ni..
    kakyong recently posted..Musim Berkhatan : kenapa perlu bersiram air @ berendam dalam sungai?

  4. puanbee says:

    loe sejuk hati tengoknya .. a’ah pernah dengar si johan ni mengaji live
    puanbee recently posted..Karma Tv9 – Sinopsis Karma Slot Ratu

  5. syahrilhafiz says:

    hari tu masuk Nona rasa dia pun ada hajat cakap nak cuba watak ustaz
    fuh memang syok syok la dia berlakon macam ni :D
    syahrilhafiz recently posted..ClipGrab – Download dan Convert Video dari Youtube Di Ubuntu 11.10 Dengan Mudah

  6. levelsatu says:

    emm..kan bagus kalau dia terus pakai macam tu..
    levelsatu recently posted..3 Cara untuk memudahkan anda semak saman.

  7. Juan says:

    good
    Juan recently posted..Projek Hari Jumaat

  8. adeh.. kalu kawe yg dressing cam, agak2 mcm mana ler rupanya :D
    Dulu Lain Sekarang Lain recently posted..Someone Like You – Adele

  9. Mejuez says:

    Drama ni dari tayangan mana eh? TV3 ke?
    Mejuez recently posted..Situasi Banjir Di Bandar Kajang Video Dan Gambar Banjir Di Bandar Kajang

  10. yas says:

    ohhh…mamat nih….aku suka car dia berlakon…tp hrtu aku tak bape berkenan masa dia menjawab (kebetulan aku tertengok) isu dia dgn bekas awek dia kot?? time tu dok sebelah menyebelah….tp dia mmg bijak menjawab soalan2 dr wartawan…

  11. MD Suhaimi says:

    MasyaAllah…. meniti-nitis air mata ku menonton cerita nie smalam. teringat plak zaman2 blajar kat madrasah dulu. sejuk hati ku melihat Johan tu bawa watak tue. Suasana sekolah pondok serta lagu background die memang kene ngan hati aku…

  12. fifi says:

    trcengang gak ah tgk dia bwa watak cam tu.slalu dia brutal semacam jerk.bila wtk cam tu alahai….kesian ade,sedih ade.

  13. ikah says:

    time dia menangis….huh….!tak trkata.lg trcengang.gempak gak lah..hehehe…tak prnah tgk.

  14. ikah says:

    bila bwa wtk camtu,nmpak lah comel sikit.

Leave a Reply

CommentLuv badge
Powered by WordPress | Designed by: backlinks | Thanks to personal loans, payday loans and world of warcraft gold