Senarai Premis/Kedai Menu Rakyat 1 Malaysia di Seluruh Negara

Program Menu Rakyat 1Malaysia dilancarkan pada 7 Julai, bertujuan untuk mengurangkan perbelanjaan harian rakyat di samping membolehkan mereka untuk menikmati sarapan pagi pada harga siling sebanyak RM2 dan makan tengah hari pada maksimum sebanyak RM4.


Ismail Sabri berkata program ini telah mendapat sambutan yang menggalakkan dengan sasaran 1,000 restoran oleh akhir tahun mencapai lebih awal apabila 1004 telah mengambil bahagian dalam program itu di seluruh negara.


Daripada jumlah itu, Perak telah mencatatkan bilangan tertinggi dengan 152, diikuti oleh Selangor (137), Terengganu (123), Kedah (104), Pahang (103), Sarawak (64), Pulau Pinang (61), Johor dan Sabah (52 ), Kuala Lumpur (46), Kelantan (41), Negeri Sembilan (34), Melaka (18), Perlis (12), Labuan (3) dan Putrajaya (2).
Ismail Sabri berkata untuk kemudahan awam, kementerian akan mengiklankan senarai restoran-restoran yang mengambil bahagian dalam akhbar esok.

Beliau berharap lebih banyak restoran-restoran akan menyertai program ini tetapi keadaan bahawa mereka mesti berkhidmat makanan yang seimbang.


Jika anda mencari dan lihat senarai premis atau kedai Menu Rakyat 1Malaysia di seluruh negara (klik pada pautan di bawah)


Kedah

Perak


Pulau Pinang

Perlis

Pahang

Selangor


Putrajaya


Kuala Lumpur

Negeri Sembilan

Melaka


Johor

Terengganu

Kelantan

Sabah

Labuan

Sarawak

Gambar di bawah kelihatan PM sudah menikmati makanan di premis yang menyediakan Menu Rakyat 1 Malaysia ditemani oleh Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan Datuk Ismail Sabri Yaakob.

PM berkunjung ke Restoran Ukhwah pada hari ini Khamis 20/10 2011



Perdana Menteri memuji makanan yang disajikan di premis berkenaan sangat sedap dan sekaligus menyangkal dakwaan sesetengah pihak bahawa makanan yang murah di restoran-restoran yang mengambil bahagian dalam program itu , berkualiti rendah.

Harap harap premis lain  hidang lah menu yang sedap jugak seperti yang PM dapat rasa tu, jangan sebab PM datang baru nak buat bagi sedap kan..

Kalau tak sedap, adu je kat jabatan hal ehwal pengguna :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
You can leave a response, or trackback from your own site.

7 Responses to “Senarai Premis/Kedai Menu Rakyat 1 Malaysia di Seluruh Negara”

  1. titan says:

    kalu ada kat banting, nak juga try..
    titan recently posted..Komisen ketiga dari Peer Gomez

  2. lin azlina says:

    dah perasan aritu kedai 1 malaysia ni kat kuantan tp lum try lagila..tgk harga murah

  3. aleasara says:

    salam owh bagus info ni tq ye :)

  4. Pacifista says:

    ramai jugak yang menyokong menu rakyat 1 malaysia ni… :)
    Pacifista recently posted..Pemenang Contest Review Alexa @ Pacifista.my

  5. APAN says:

    kalau pm dtg, mesti la masak sedap2…nama pun vip.payah nak konsistenkan kualiti kat pelanggan lain…tambah2 kalau bayar murah.huhu…
    APAN recently posted..Tekanan Emosi Punca Jerawat

Leave a Reply

CommentLuv badge
Powered by WordPress | Designed by: backlinks | Thanks to personal loans, payday loans and world of warcraft gold