Jawapan Ahmad Idham Yang Sombong- Isu persenda agama

Hantu Bonceng dah kutip 8.4 juta, memang mendapat sambutan ramai filem ni namun kontroversi yang melanda pengarah filem ni iaitu ahmad Idham tak pernah habis, lepas nasi lemak 50 sen, dia dikatakan mempersendakan ucapan kalimah syahadah. Namun Ahmad Idham menafikan yang dia mempersendakan agama, kerana ada 4 ulamak yang menonton filem itu sebelum ditayangkan. Apa kata kalau 4 orang ulama tu jugak terlepas pandang hal ini..manusia bukan semuanya sempurna..

Jika kesilapan tu  tak sengaja apa kata Ahmad Idham jawab dengan elok sikit bukannya dengan jawapan sombong, tak seperti jawapan Zizan yang mengaku salah dan silap dia. Tak guna le dapat phd kalau duk menyombong camtu bila orang tegur untuk kebaikan. Itu maknanya orang prihatin nak betulkan kesilapan, bukan menganggap semua orang nak cari salah je.

Nak tau sombong tak sombong si Ahmad Idham ni..tengok jawapannya..

Dalam satu adegan filem itu, Zizan (membawa watak Amran) yang pengsan di hospital akibat kemalangan tiba-tiba terkejut selepas terbayangkan wajah hantu lalu mengucap dua kalimah syahadah dan menyebut perkataan “syaitan” di hujungnya..

maksud kalimah tu sudah lari..

printscreen page dari ohartis

Jawapan/respon  Zizan isu senda agama dalam Hantu Bonceng

Hadis

Filem Hantu Bonceng pun dah saya tengok, memang niat Ahmad Idham tu nak tunjuk yang benda baik dan bermoral seorang mat rempit yang nak insaf, tapi pengarah tak sensitif sebab watak Cat Farish tu alim siap pakai kopiah dan celak..tup tup adik dia pakai baju ketat cam sarung nangka..tak tutup kepala..pengarah tak sensitif le  benda tu..

Pastu Zizan bawak balik perempuan duduk dalam rumah bujang yang ada lelaki, tengok betis pompuan tu tengok aurat perempuan tu..lagi sekali pengarah tak paham lagi bab hukum hakam agama..alahaii..

Video penjelasan Ustaz Azhar Idrus mengenai Hantu Bonceng

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
You can leave a response, or trackback from your own site.

11 Responses to “Jawapan Ahmad Idham Yang Sombong- Isu persenda agama”

  1. ina says:

    kalau tak angkuh dan sombong orang pun tak amik tau, minta maaf je le..kerek btul

  2. shielalatif says:

    memang angkuh dan sombong!! macam orang yang tak boleh ditegur…kalau tak boleh ditegur lagi tu layak ke dihormati??

  3. anie says:

    aku x tgok ceta ni smpai skrg sjak aku tgok trailer kat youtube..mula2 cm best tpi bila mai part mnugcap tu..bunyik x sedap bila dia smbungkn perkataan syaitan kat blkg tu..terus ak rsa smacam n boikot ceta ni kat pawagam..n ak pelik sbb filem cmni dpt 8 juta..memang manusia dh x peduli asalkn keseronakkan dperolehi.

  4. Pacifista says:

    agak sinis jugak statement ahmad idham ni.orang dah kaya,apapun boleh buat…
    Pacifista recently posted..Highlight Bonus Pacifista

  5. hadiq says:

    Jawapan penuh kesombongan dan angkuh. Arrogant kata org putih

  6. yas says:

    “”Tak berniat persenda Islam…tapi kejahilan punya pasal..memberi fitnah”.
    Itu yg dikata Ustaz azhar…so harap2 derang leh pikior sendiri lerrr
    yas recently posted..Zombie mat salleh yang meraban

  7. jesslabu says:

    Boikot jer filem arahan ahmad idham.. asal filem dia saja mesti nak memaparkan seolah2 gejala negatif itu perkara biasa di kalangan umat Islam..

    Saya tengok filem gangster arahan Syamsul Yusof.. filem dapat menterjemahkan peristiwa tanpa perlu memaparkan adegan panas atau seksi atau eksploitasi wanita.. tanpa perlu memaparkan adegan rogol, penonoton dapat merasa dan membayang dengan jelas adik malik menjadi mangsa balas dendam perbuatan abangnya sebagai gangster.. juga adegan di kelab tidak menonjolkan benda2 lucah seperti garapan ahmad idham..

    boikot ahmad idham biar dia tahu siapa yg memberi 8 juta kepada dia.. biar terima nasib macam gambit yang org menyampah nak tengok filem dia..

  8. naz says:

    taubat la en idham oi…filem ni mmg terang2 dah menunjukkan anda jahil agama..aku tak berminat pun nak tengok tp tertengok jugak dalam astro first masa pegi rumah terbuka member. Mmg jauh menyimpang, dapat 80 juta sekalipun x bermakna sbb lebih byk merosakkan dari membina..setuju dgn jesslabu, boikot je filem2 dia lepas ni. boikot juga filem2 lawak bodoh mcm ni..cuba check apa hukumnya pak lawak2 melawak x tentu hala ni,bole ke?

  9. titan says:

    hoho..ramainya orang marahh.. :)

  10. zik says:

    apepun mungkin dia agak tertekan dengan hujanan soalan.. tapi dia harus juga terima kesan dari apa yang telah dilakukan.. sekian..
    zik recently posted..For Business and Beauty, Start With Makeup Schools

Leave a Reply

CommentLuv badge
Powered by WordPress | Designed by: backlinks | Thanks to personal loans, payday loans and world of warcraft gold