Sinopsis Deru Ombak

Deru Ombak drama lakonan Aqasha, Natasha Hudson dan Nabila Huda ni, memang Nuriz suka ikuti, lepas sahur je dalam pukul 5.30 pg tu tunggu kejap nak tengok ulangan drama ni. Siang tak buleh tengok. Deru Ombak ni cerita macam tanggang moden le. Pengarahnya ialah Rashid Sibir. Memang best le kalau pengarah Rashid Sibir yang buat, Nuriz minat sgt dgn semua drama arahan dia. Deru Ombak ni kisah pasal anak dan kasih sayang ibu bapa kpd anak tiada tolok banding. Pelakon lain dalam cerita ni ialah Khatijah Tan, Jalil Hamid, Ahmad Tarmimi dan Norlia Ghani.

Sinopsis

Aliff anak tunggal dan tinggal di perkampungan nelayan, ibu dan bapa dia ni miskin kerja kat sawah dan bapa dia pun jadi nelayan jugak. Aliff ni nak ubah hidup dia , tak nak tinggal kat kampung , nak jadi kaya dan berjaya. Ibu bapa Aliff ni tak nak kasi dia pergi ke bandar sebab dia anak tunggal, takut nanti anak dia lupa diri dan asal usul. Aliff dah bertunang dengan Ayu ( lakonan Nabila Huda). Tunang dia pun tak berapa nak bagi dia pergi ke KL tu sebab nanti takut lupa diri dan jumpa orang lain..huuhu..

Aliff tetap berkeras jugak nak ke bandar, dia pergi tanpa restu dari ibu dan bapa dia. Kat KL dia terjumpa dgn Ahmad Tarmimi tang kaya raya, ada anak tunggal (lakonan Natasha Hudson) Orang kaya ni sakit barah otak yang kronik, tunggu masa je. Dia nak kahwinkan Aliff dgn anak tunggalnya. Lagi dia, nak Aliff bimbing anak dia sebab anak perempuan dia ni liar dan suka berfoya foya dengan lelaki. Anak dia ni dah ada teman lelaki ( lakonan Norman Hakim).

Anak orang kaya ni berkahwin jugak le dengan Aliff sebab dan termengandung dgn teman lelaki dia. Aliff ni kahwin jugak le dengan anak orang kaya ni sebab nak jaga hati orang kaya ni yang banyak tolong dia. Apabila orang kaya ni meninggal, isteri Aliff cuba nak mintak cerai, tapi syarat nak dapat harta kena lepas cerai baru dapat. Aliff pulan enggan lepaskan isteri dia tu. Kesudahan nya sama2 le nantikan di Astro.

Tengok sikit gambar ni, Aqasha sedang bersanding dengan Nabila Huda. Jadi Aqasha nikah jugak dengan tunang dia selepas balik dari KL. Nanti isteri yang kaya tu cemburu jugak le sebab Aliff ni nikah dgn Ayu (orang kampung).

OST untuk drama Deru Ombak : Lagu Radja ( Aku ada kerna kau ada) lama tak dengar lagu ni ye, sedap pulak diulang ulang dalam drama ni.

 

Lirik

Cinta adalah anugrah yang kuasa
Yang bila terasa betapa indahnya
Sungguh lemah diriku
Tak berarti hidupku
Bila tak ada dirimu
Andai kubisa akan kubalas
Semua yang pernah engkau berikan
T’rimakasih dariku atas ketulusanmu
Menyayangi diriku
Aku ada kar’na kau pun ada
Dengan cinta kau buat diriku hidup selamanya (repeat)
Andai kubisa akan kubalas
Semua yang pernah engkau berikan
Terimakasih dariku atas ketulusanmu
Menyayangi diriku
Aku ada kar’na kau pun ada
Dengan cinta kau buat diriku hidup selamanya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply

CommentLuv badge
Powered by WordPress | Designed by: backlinks | Thanks to personal loans, payday loans and world of warcraft gold