Bunga Tulip Cantik di Belanda

Negara Belanda memang terkenal dengan bunga bunga tulip yang cantik dan segar. Belanda jugak merupakan negara penghasil bunga tulip terbesar dunia. Sangat indah, rasa nak berguling guling kat taman tu..huhu!!. Gambar ni dikirim oleh sedara saya yang baru aje pergi melancong ke Holland. Di kesempatan tu dia memang tak mau ketinggalan merakamkan keindahan bunga bunga kat sana.

Macam dalam gambar atau lukisan bila tengok warna warna yang cantik dan beraneka rupa. Ni kalau Nora Elena pi mesti tak mau balik..heheh!! Nora elena watak dalam drama Nora Elena tu..kan dia gila bunga.

Nampak macam bunga bunga tulip ni dicucuk teratur je.

Bukan bunga plastik ye.

Suhu yang sejuk memang sesuai dengan bunga ni untuk tumbuh segar.

Bila le dapat pi tengok bunga kat Holland huhu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
You can leave a response, or trackback from your own site.

12 Responses to “Bunga Tulip Cantik di Belanda”

  1. wah teringin nak pergi!!

  2. MDHAFiZ.NET says:

    kalau perempuan tengok ini mesti diaorang suka…
    mcm bunga plastik kt kedai saja…haha :)
    cantik betul..rasa nak makan saja :)

  3. hazwan says:

    cantik betul pemandangan kat situ

  4. lin azlina says:

    cantiknya! sy suka bunga tulip..harap2 satu masa nanti sampai jua ke sana

  5. Ismail N says:

    kawe tau tempat ni ehhh.. Keukenhof Park kan? juga dikenali sebagai Garden of Europe.. Mmg cantek dan luas giler (32 hektar) kawasan nie.. Tempat idaman gak ni utk photographer :wink:

  6. Kat Malaysia ni, mana nak tengok bunga tulip macam ni?
    Sabahan Bloggers Club recently posted..Chinese and Malay bloggers cannot mix

  7. subhanallah…..mmg cantek selepas musim winter

  8. Nini Hartini says:

    macam plastik~

    cantik sangat….

  9. SyafzMagz says:

    baru tahu sebenarnya bunga tulip ni popular kat belanda..biasanya selalu tengok dalam wallpaper kat laptop mak…cantik. kat rumah pun ada jugak tapi yang plastik je…huhu
    SyafzMagz recently posted..Digi OMG Package Memang Berbaloi

  10. [...] musim , suhu dingin dan panas di Belanda adalah sederhana je, jadi bunga tulip dapat hidup segar.  Nak tengok lagi gambar bunga tulip yg dikirim sedara saya? Tulip [...]

Leave a Reply

CommentLuv badge
Powered by WordPress | Designed by: backlinks | Thanks to personal loans, payday loans and world of warcraft gold