Senarai 10 Calon Imam Muda musim ke 2

Senarai 10 Calon Imam Muda musim ke 2 sudah diumumkan pada malam ni. Semuanya mempunyai latar belakang pendidikan agama dan berkebolehan dalam pelbagai bidang. Imam muda musim pertama telah memecah tradisi, dan kini muncul lagi mencari siapakah calon terbaik menjadi pelapis dan mampu memikul tanggungjawab sebagai pemimpin dan icon untuk remaja dan masyarakat di luar sana. Malam ni jugak Imam Muda mempersembahkan lagu tema hasil ciptaan Edry Kru bertajuk Hamba Mu.

Imam muda musim kedua menampilkan 4 orang Mursyid yang berpengalaman luas sebagai tenaga pengajar, iaitu Tuan Asmawi b Tuan Umar, Ikmal Zaidi b Hashim, Ustaz MOhd Izhar Ariff dan Zulkifli b Hamat. Calon calon imam muda kali ni bukan setakat dari Malaysia saja, tapi dari luar negara.

UPDATE: GAMBAR 10 IMAM MUDA YANG HENSEM2 DAN MANIS2 BELAKA

Senarai 10 Calon  Imam Muda Musim ke 2

1. Wan Najdi b Wan Mohd Noh , Umur 20, dari Kajang Selangor (guru taranum)

2.Azlan b Zulkarnain , Umur 25, asal Cheras, KL (jurutera)

3. Mujahid Suhaimi, umur 20, asal Singapura (bekas ahli gimnastik)

4. Amar , umur 27, asal Alor Setar Kedah (mahasiswa)

5.Mohd Fakhrulrazzi (Fakhrul) b. Hussin , umur 27 asal Terengganu (imam)

6. Nazrul Izwan Zulkifli , umur 26, Segamat Johor (guru besar)

7. Mohd Hassan Adli b Yahya , umur 26, Perak (Pensyarah)

8. ZulFadhli b Awang , umur 24, dari Brunei (pegawai masjid)

9.Abd  Fathah b Ridzuwan , umur21,   Negeri Sembilan (fasilitator)

10 . ALi  Khairudin Abd Marif , umur 26 , dari Sabah (guru Kafa)

Setakat tu saja yang Nuriz dapat info, Biodata calon calon akan dikemaskini kelak.

Siaran ulangan pelancaran Imam Muda :

21 hb Apr -3 ptg,  22hb Apr – 12 malam. 23hb Apr 6.30 pagi dan 5.30 ptg  dan Ahad jam 10 pagi.


Tuan Asmawi Bin Tuan Umar
Umur 35 tahun
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
You can leave a response, or trackback from your own site.

21 Responses to “Senarai 10 Calon Imam Muda musim ke 2”

  1. Fakhrul tu ahli kumpulan Shoutul Amal

  2. zik says:

    nama zik takda pun… hehe..
    zik recently posted..Calon 10 imam muda 2011- CONFIRM!

  3. Fitrihadi says:

    sesuai buat calon menantu ni.. hehe..
    .
    Fitrihadi recently posted..Video Iklan Rap MyEG dan Lisa Surihani di Saloon Haha cool habes!

  4. decrewz says:

    Teringat kat arwah adik yang beriya2 sangat nak masuk imam muda musim kedua ni..
    decrewz recently posted..Ulangan Video Konsert AF9 Minggu 2

  5. missSenget says:

    kene bagi senarai ni kt mak..

    hahaha..

    senang kot2 die nak gi masuk meminang..

  6. tak leh tengok astro tak ada….

  7. shameel says:

    moga-moga dgn ini lebih ramai lagi pendakwah berwibawa dlm negara kita.

  8. apikpehe says:

    wahhh..nmpk macam berseri jer semua..hahaha

  9. kalo tak silap sy, ada sorg budak KUIN kan.. maksud sy, insaniah..

  10. akubiomed says:

    Boleh belajar sesuatu dari Imam muda 2 daripada realiti tv nyanyian
    akubiomed recently posted..Garden of Eden- Contest Organised by Gubuk Kecil Kembara Jalanan

  11. wahhh paling muda umo 20.. bagus2 ;)

  12. Kalamhati says:

    thanks nuriz..akak tak sempat follow Imam Muda musim 2 ni..juz tgk gazet dia je..

  13. yas says:

    2 orang dari luar Malaysia…Tahniah juga buat mereka,semoga berjaya.

  14. MDHAFiZ.NET says:

    hasrat dihati nak jd imam muda tp syg x cukup iman didada… :(

  15. MDHAFiZ.NET says:

    dari Brunei pun ada ke?? bukan autidion kt msia saja??

Leave a Reply

CommentLuv badge
Powered by WordPress | Designed by: backlinks | Thanks to personal loans, payday loans and world of warcraft gold