Sinopsis Kejora dan Bintang dalam BM

EPISOD AKHIR KEJORA DAN BINTANG EPISOD 72

Nanti Sinetron Kejora dan Bintang, sebanyak 72 episod akan ditayangkan di Astro Ria, pada 25hb Jan, masa tayangan pukul 6.30 petang mcm biasa, Isnin hingga Jumaat. Pelakon daalam Kejora dan Bintang, heronya siapa lagi..Baim Wong lagi. Astro ni asyik ambil Baim Wong je, tau ramai orang minat sangat kat Baim Wong, depa kutip semua drama ada muka Baim hahaha!! Cerita Kejora dan Bintang ni dikatakan ada persamaan plot  dengan sebuah drama Korea bertajuk ” Brilliant Legacy“, tapi Nuriz tak pernah tengok pun cerita tu, jd tak tau persamaan banyak mana.

Sinetron Kejora dan Bintang

Ok ni Nuriz tuliskan sinopsis Kejora dan Bintang yang telah ditranslate ke BM.. ahak!! Kejora lakonan (Alyssa Soebandon)berumur 19 tahun ialah gadis yang cantik, ceria , optimis dan kaya raya. Kejora belajar di Melbourne Australia. Ayang Kejora iaitu Pak Ryan seorang ahli pernigaan yang ternama di Jakarta. Ibunya dah meninggal. Kejora ada adik perempuan bernama Bintang(Amanda), 15 tahun yang menderita sakit autis tapi pandai  main piano. Bapa mereka berkahwin lagi dgn janda branak satu,  bernama Janet.
Kejora pulang dari luar negeri, di lapangan terbang dia telah tertukar beg dengan Erlangga (Baim Wong) seorang cucu dari keluarga yang kaya raya jugak, tapi Erlangga ni sombong dan keras kepala serta manja. Erlangga jugak kekasih kepada saudara tiri Kejora yg bernama Janet td.
Dalam cerita ni nanti Kejora dan Erlanga akan selalu berselisih faham dan mereka saling benci membnci kerana sikap Erlangga yang sombong.
Kejora ni pulak sudah ada kekasih, kerana Kejora ni cantik, maka dia jugak jadi rebutan lelaki.
Bapa Kejora yang menghadapi masalah dalam pernigaan berpura pura meninggal dunia bagi mendapatkan duit insuran yang banyak. Setelah bapa mereka “mati” ibu tiri mereka telah mengusir Kejora dan Bintang. Kekasih Kejora pun tinggalkan dia setelah dia jadi miskin. Kejora bekerja di cafe untuk menyara hidup. Manakala Bintang pulak diculik oleh ibu tirinya yang jahat.
Kejora yang berusaha mencari adiknya Bintang, hubungan Kejora dan Erlangga jadi rapat, dan Erlangga mula simpati dan jatuh cinta dengan Kejora. Fitra ialah lelaki yang jatuh cinta dengan Kejora dan banyak  tolong Kejora  yg dalam kesuahan,  jadi Kejora menjadi rebutan dua lelaki, adakah Kejora akan memilih Erlangga yg sombong atau Fitra?

Para pelakon :

Alyssa Soebandono sbg Kejora
Baim Wong sbg Erlangga
Amanda sbg Bintang
Lucky Perdana sbg Fitra
Eva Anindhita sbg Janet
Rio Reifan sbg Joel
Mayang Yuditia sbg Lenna
Mathias Muchus sbg Pak Ryan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
You can leave a response, or trackback from your own site.

6 Responses to “Sinopsis Kejora dan Bintang dalam BM”

  1. callista says:

    time bce sinopsis ni,,nmpk sgt ade bnyk persamaan dgn citer korea “Briliant Legacy”..same sgt2..tp biase la,,ending ubah sikit2 sbb nk kasi pnjg citer..pape pon,,layan je la..:)

  2. elly says:

    sama sangt2x kot plot ceritanya… dah tengok da cite brilliant legacy tu. best gak r. cuma kalau ditranslate jadi citer indonesia memang nak lama kan episodnya. sampai 77 episod pulak tu. brilliant legacy tu ada 26 episod je

  3. mira_nas says:

    er… sinetron lagi… tak berapa gemar pulak layan drama

  4. x brapew….best la citer nie….
    coz heroinnye t’rlalu lembut

  5. tanakwagu says:

    suka banet certa ini wpun tak diterima akal

  6. sapa2 jak la.. says:

    ibu tiri kejora..hanifah la:)

Leave a Reply

CommentLuv badge
Powered by WordPress | Designed by: backlinks | Thanks to personal loans, payday loans and world of warcraft gold