Azwan Ismail Gay, Pandangan Mufti Harussani Zakaria

Seksualiti Merdeka adalah suatu acara tahunan mengenai hak seksualiti yang diadakan di Kuala Lumpur, dengan kerjasama segabungan NGO Malaysia.

Seksulaiti merdeka, tempat untuk rakyat Malaysia yang kononnya tak bebas sebelum ni, nak meluahkan apa saja mengenai diri mereka apa mereka rasa tentang seksualiti, tentang nafsu sendiri, boleh la pi tulis pi mengadu dan boleh la jadi macam Azwan Ismail tu nak bagitahu satu dunia yang dia gay.
Kami percaya bahawa kita semua berhak untuk bertanggungjawab terhadap tubuh kita sendiri. Kami percaya setiap orang berhak untuk menyayangi dan disayangi, sama ada dia gay, lesbian, biseksual, transgender, heteroseksual, aseksual, pansexual dan sebagainya.

Itu la yang diterangkan tentang seksualiti dalam blog depa seksualitimerdeka.org.  Ni pulak pengakuan jurutera gay Azwan Ismail

“Saya….., umur saya 32 tahun. Saya mengambil masa yang agak lama untuk mengenali diri saya, untuk meyakini diri saya seorang gay dan akhirnya saya berani menyatakan saya seorang gay kepada orang lain,” demikian antara luahan ‘berani mati’ seorang lelaki dalam rakaman video pendek di YouTube

Apa gamaknya perasaan ibu bapa manusia yang bernama Azwan Ismail ni kalau tengok video anak dia mengaku gay. Dengan bangga dan berani dia mengaku dia gay.

Orang yang bercakap ikut sedap hati ikut sedap nafsu, merasa tubuh badan dia hak dia seratus peratus, dia kata dia kenal diri dia tapi sebenarnya dia hanyut dalam nafsu dia. Lupa sapa pencipta dia, kalau dia orang Islam dia dia sepatutnya paham apa makna hamba Allah. Jadi hamba jangan takbur, jangan melampaui batas, kalau melampaui batas jadi la mcm zaman Nabi Luth. Mungkin dia tak baca kisah Nabi Luth.

Ada sebab kenapa Allah larang manusia tu terjebak dengan gay dan lesbian, tapi kalau geng geng gay dengan lesbian ni nak buat jugak depa terima je la nanti balasan kalau tak di dunia, di akhirat.

Seksualiti merdeka, tak payah duk bangga la video korang di view beratus ribu pun, yang view tu bukan tanda sokong korang. Kalau yang sokong pun sekapal senafsu sama macam hampa jugak la. Orang orang yang terpesong jauh dah.

Harap harap Allah buka pintu hati dan peluang selagi bernafas pada seangkatan dengan Azwan Ismail tu..moga moga bertaubatlah.

Apa pandangan mufti Harussani Zakaria

Mufti Perak, Datuk Seri Harussani Zakaria membidas pengakuan Azwan Ismail,

“Jika dia sedar dirinya seorang Islam dan berbangsa Melayu, dia tidak seharusnya membuat pendedahan sebegitu rupa. Hakikatnya, dia menjatuhkan maruah sendiri dan merendahkan diri secara khas dan Islam secara umumnya.

Pandangan Datuk Jamil Khir
Di Alor Setar, Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom mengarahkan Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) memantau kegiatan kumpulan pengamal seks songsang, termasuk gay yang kini semakin berani mempromosikan gaya hidup itu secara terbuka di alam siber.

Beliau berkata, kegiatan tidak sihat itu perlu dipantau dan diambil tindakan tegas kerana perbuatan kumpulan terbabit boleh mencemarkan kesucian agama Islam dan dikhuatiri ramai di antara mereka yang lemah pegangan agama mudah terpengaruh.”

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
You can leave a response, or trackback from your own site.

8 Responses to “Azwan Ismail Gay, Pandangan Mufti Harussani Zakaria”

  1. Achie says:

    amik tndakan cpt ngan org2 mcm ni,kalo buleh buang jauh2 jee kat afrika tu..

  2. tamu says:

    tangkap pastu jentik ‘anu’ dia… setiap kali jentik tanya nak jd gay ke x nak…. mangkuk hayun betul…

  3. iAwani says:

    pada pendapat kami, golongan gay ni tak kacau orang, namun menjadi satu kesalahan sebenarnya diorang buat pengakuan scara terbuka. Dapat malu pun ada, sebab perjuanagn mereka menentang arus semasa. Its better untuk diam-diam saja. Tapi dah terkeluar, nak buat cemana.

    Nuriz, thanks for the story!

    • hakim says:

      bukan masalah kacau orang atau tak..
      masalahnya dia seorang Islam..
      tu bukan setakat menentang arus semasa..tu menentang Allah SWT..kena paham tu..
      kalau xbuat pengakuan terbuka pon gay tu tetap haram hukumnya..

  4. Aretikz says:

    Sedih siot.. dan menakutkan! bukan apa.. tanda kiamat dah nak dekat.. hehe..

  5. Wingsky says:

    Bagi sesiapa yang ingin tahu serba sedikit tentang “Islam dan homoseksualiti”

    http://www.ikim.gov.my/v5/index.php?lg=1&opt=com_article&grp=2&sec=&key=481&cmd=resetall

    Persediaan bagi menjawab hujah- hujah yang bakal dihadapi…
    Untuk Azwan, aq doakan ko, dan fikirlah apa yg terbaik utk diri, keluarga dan masyarakat…

  6. Adam Haiqal says:

    atas nama islam,memang lah berdosa besar,tp apa pula kata bila hbng lelaki dan perempuan yg skrg lg menjadi2 kt luar sana?
    zina merata2.
    kalau GAY nabi xmengaku umat,habis penzina tu konfem ke nabi mengaku umat??

    kesimpulannya,kita sama2 berdoa supaya dibukakan pintu hati mereka semua.
    Jgn lupa tujukan pada diri kita masing2 juga.
    JGN ASIK PANDAI MENUDING JARI PADA ORG SEDANGKN DIRI SENDIRI TERUMBANG-AMBING!

    JGN LUPA,BEKAS HAKIM MAHKAMAH SYARIAH DI PERAK PUN BOLEH TANGKAP RASUAH.MAHKAMAH SYARIAH tau!!!

Leave a Reply

CommentLuv badge
Powered by WordPress | Designed by: backlinks | Thanks to personal loans, payday loans and world of warcraft gold