Dua Gunung Berapi di Kamchatka Russia Pulak Meletup, Video dan Gambar

Sekarang musim gunung berapi aktif memuntahkan lahar ke? Khamis waktu tempatan, dua gunung berapi di Kamchatka di Russia pulak memuntahkan lahar dan asap tebal, kalau tengok keadaannya sama macam letusan gunung berapi Merapi di Jawa Tengah tu, tapi yang ni lagi dasyat sebab 2 gunug sekali meletus, bayangkan..mesti lagi tebal asap dan debu. Kawasan sekitar menjadi gelap kerana ditutupi asap dan debu volcanic. Banyak penerbangan terpaksa dibatalkan disebabkan asap tebal.

Dua gunung berapi tu ialah Klyuchevskaya Sopka, gunung berapi aktif tertinggi Eurasia dengan ketinggian 15,584 kaki (4,750 meter) , manakala satu lagi ialah Shiveluch.

Pihak berkuasa mengarahkan penduduk berpindah kerana asap tebal akan menyebabkan penyakit pernafasan dan alegik.

Gunung Berapi di Kamchatka, Russia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
You can leave a response, or trackback from your own site.

14 Responses to “Dua Gunung Berapi di Kamchatka Russia Pulak Meletup, Video dan Gambar”

  1. KronikStory ! says:

    ya allah, mmg kiamat dekat sngt dah skrg!

  2. Mama Hanim says:

    Dunia makin tua…

    Salam ziarah dri my bloglist..

    Gambar Lelaki Mati Lps 10 Hari Dipaksa Minum Racun Ahli Keluarga Kekasih

  3. atoqa says:

    masya allah.. alhamdulillah kita di Malaysia tak ada benda2 gini

  4. Mata Hati says:

    walaupun kat malaysia tak de gunung berapi tapi letusan gunung berapi di indonesia boleh mendatangkan tsunami..

  5. nuriz says:

    betui tu, harap harap Malaysia terselamat

  6. POSH76 says:

    serem dgr ni semua minta2 dijauhi dari segala malapetaka amin

  7. Kalamhati says:

    petanda demi petanda Allah turunkan..huhu takut

  8. aibaks says:

    seb baik kt mesia takde gunung brapi..

  9. Shiela Latif says:

    semoga kita semua terlindung dari bencana dunia.

  10. AMIRA IS MIRA says:

    semoga kita terlindung dan sentiasa selamat

  11. Razis says:

    macam dah berpakat jer nak muntah sama2.. mcm ade jadualla pulak..

    Latest Entry Blog Razis "My 2nd Cheque from Nuffnang"

  12. diana says:

    peringatan dari Yang Maha Esa..
    sebab kita semakin lupa padaNYA

  13. FiZ says:

    macam-macam dah kejadian alam berlaku sekarang ni…wallahualam..

  14. Anna Boleyn says:

    takutnye ;ah. nasib baik akt malaysai tak de gunung berapi. huhu

    btw, thanx ek sbb bg link tutorial tu. :)

Leave a Reply

CommentLuv badge
Powered by WordPress | Designed by: backlinks | Thanks to personal loans, payday loans and world of warcraft gold