Biodata Elfira Loy Pelakon Drama Qalesya

Elfira Loy, pelakon remaja yang semakin popular ni semakin cantik manis, dia lebih popular dalam drama di astro pada bulan Ramadhan iaitu Qalesya. Dalam drama Syurgamu Ramadhan pun boleh tahan jugak lakonan dia. Pandai bawa watak sedih nangis-nangis. Sekali tengok mesti ingat dia adik kepada Fiza Elite sebab muka dia iras iras Fiza elite tu. Elfira ni kacukan Arab dan Cina, ada seorang adik lelaki yang berlakon jugak, tengok muka memang sama kan.
Sekarang Elfira Loy dah semakin remaja, semakin menyerlah jelitanya, dia antara pelakon yang mula berlakon dari zaman kanak-kanak, seperti pelakon Liyana Jasmay yang kini berjaya dan berbakat besar, tapi tak lupa pada pelajaran.

“Saya akui beberapa kali gagal menghadiri kelas dan mengikut aktiviti kokurikulum sekolah namun itu tidak bermakna saya mempunyai masalah disiplin atau mengutamakan soal lakonan berbanding pelajaran. Sebaliknya saya sentiasa ditemani buku-buku kerja, bahan rujukan dan material sekolah ketika di lokasi penggambaran. Jika ada waktu terluang atau ketika di mekap, saya akan mencuri masa untuk mengulangkaji pelajaran”.

Elfira Loy

Biodata Elfira Loy:

Nama penuh: Nurul Elfira Loy Ahmad Sabri
Tarikh lahir: 8 Mac 1994
Tempat lahir: Kuala Lumpur
Bilangan adik beradik: Anak kedua daripada empat beradik
Pengalaman seni: Sejak 2006
Iklan: Motosikal Honda, Sunway Lagoon, Mee Sedap, Institut Jantung Negara, Bank RHB, Mamee Slurp.
Teater: Ali Baba, Ibu Zain 1 & 2
Drama dan telefilem: Chinta, Tentang Bulan The Series, Persis. Kak Long, Permata Hati, Qalesya, Persinggahan, Sanggar Cinta , Raudhah, Syurgamu Ramadhan, Waktu Rehat dan Cinta Itu Buta.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
You can leave a response, or trackback from your own site.

11 Responses to “Biodata Elfira Loy Pelakon Drama Qalesya”

  1. melissaanjell says:

    Suka tengok Qaleesya! And she's good. :)

  2. Encik Tikus says:

    dia cantik ;D

  3. Eryati says:

    suka dgn elfira..pndai dia blakon

  4. farysa says:

    suka sangat tgk dia berlakon dgn mohd
    hehe

  5. ardinihumaira says:

    dni rasa nak culik dia sebab dia comel… nak cubit dia ;p

  6. Aryani Natasha says:

    she is beauty with brain…hope dia dapat kekalkan her attitude…good luck 4 her

  7. ~ZuRiSa~ says:

    huhuhu..elfira…qalesya..ade kenangan tersendiri..

  8. HAZWAN17 says:

    musim hujan eh skrg ni..
    ari tu puting beliung kat perlis

    CEO Youtube Letak Jawatan

  9. syazwani says:

    wau byk nyew awk berlakon

  10. [...] yang ditayangkan di TV3 pada tahun 2008. Kakaknya Nurul Elfira Loy pun semakin popular sekarang, boleh baca biodata dalam entri Nuriz sebelum ni. Ezzrin jugak berlakon dalam drama tv Qalesya yang turut dibintangi kakaknya. Ezzrin [...]

  11. fira says:

    Elfira memang cute ngan hebat !! :)

Leave a Reply

CommentLuv badge
Powered by WordPress | Designed by: backlinks | Thanks to personal loans, payday loans and world of warcraft gold