Ac Mizal Kena Bayar Nafkah dan Denda RM11,300

Ac Mizal diperintah membayar nafkah dan denda yg berjumlah RM11,300. Nafkah tertunggak kepada anak-anaknya berjumlah RM9,800 dan jika gagal membayar boleh dikenakan penjara 25 hari.

Ac Mizal juga kena denda sebanyak RM 1500 kerana menghina mahkamah, iaitu dia gagal menunjukkan akaun tahunan syarikat.

Baca berita ni:


Mahkamah Rendah Syariah Kajang memerintahkan penyanyi dan pengacara, AC Mizal membayar nafkah tertunggak berjumlah RM9,800 hari ini atau dikenakan hukuman penjara 25 hari.

Hakim Syarie, Abdul Halim Abdullah turut memerintahkan pengacara itu dengan nama sebenar, Mizal Zaini, didenda RM1,500 selepas mendapati beliau melanggar dan menghina mahkamah kerana gagal mengemukakan akaun tahunan syarikatnya.

Berhubung kes komital atau perintah memenjarakan yang difailkan bekas isterinya kerana menghina mahkamah selepas gagal membayar nafkah anaknya seperti yang diperintahkan.

Bagaimanapun, AC Mizal tidak dipenjarakan selepas akur dengan membayar nafkah tertunggak RM9,800 dan denda RM1,500, sebentar tadi.

AC Mizal dan Shafnie berkahwin pada 24 Jun 1995 dan dikurniakan dua cahaya mata, Muhammad Shafiq Iman, 13, dan Muhammad Shabil Iman, 10, sebelum sah bercerai pada 17 Oktober 2001.

Shafnie

Sumber Berita Harian

Ac Mizal telah menjadi ahli perniagaan yang berjaya dan ada kereta mewah Bentley lagi, setakat RM11,300 apa ada kisah, lagi satu, dia nak dapat pangkat Dato lagi. Kena le jaga reputasi kan..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
You can leave a response, or trackback from your own site.

5 Responses to “Ac Mizal Kena Bayar Nafkah dan Denda RM11,300”

  1. AngahSayang2314 says:

    tak pe la dia pun dah jadi jutawan dah…

  2. arill says:

    pompuan ni nk duit je ni.nape la xbg je.dah dpt ape yg dia nak,senyap la.ac ni bukannye xmampu.lbh dr mampu lg..

  3. ~cikinot~ says:

    apola….da kayo pn liat nk bayo nafkah…isk..isk…isk…

  4. belalang hijau says:

    x habis lagi kes a.c nih…

  5. Kalamhati says:

    huhu sikit je pun kena bayo..tp sbb bertangguh..huhu tak balik tu tanggungjawab pd anak2..

    harap setelkan la cecepat..lama dah kes ni tak selesai2 gak…huhu

Leave a Reply

CommentLuv badge
Powered by WordPress | Designed by: backlinks | Thanks to personal loans, payday loans and world of warcraft gold