Tarik Balik Iklan Aidilfitri, TV3 Pohon Maaf

Dalam Buletin Utama tadi Tv3 telah mengumumkan iklan Aidilfitri yang mempunyai unsur unsur simbolik agama seperti sambutan krismas, buddha dan hindu ditarik balik. Pihak tv3 jugak memohon maaf di atas penyiaran iklan yang mengguris hati umat Islam.

Ada beberapa page facebook membantah keras iklan tersebut. Antara page tu ialah Kami membantah Promo Iklan Aidilfitri TV3  , Tarik Iklan “Krismas” dari disiarkan.

Dalam You Tube video iklan Aidilfitri .
 Kebanyakan komen tu memang menunjukkan mereka jugak tak suka dan menolak iklan yang paling buruk yg pernah disiarkan  di Tv3.

Semoga pihak tv3 mengambil iktibar, dan peka dengan sensitiviti masyarakat.

p/s: Video tersebut telah di delete due to copyright claim by Grand Brilliance Sdn Bhd. So ada link baru atas tu.
 Ooo jadi GB sdn bhd yang menerbitkan iklan ni utk tv3 ye..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
You can leave a response, or trackback from your own site.

10 Responses to “Tarik Balik Iklan Aidilfitri, TV3 Pohon Maaf”

  1. sekamar rindu says:

    salam..

    saya dah lihat iklannya tu..

    memang wajar tarik balik..mcm mana dgn pengurusan tv3 yg boleh luluskan iklan mcm ni..

  2. ayuni.eleena.M.T.azar. says:

    bagus la dah tarik, entah idea sape la tu…

  3. Shiela Latif says:

    ntah hape hape….idea ke laut

  4. Hariz says:

    Alhamdullilah :)

  5. farhan ali says:

    rasa bagus sensorang je tanpa buat rujukan pd pihak yg patut..

  6. Aku Lieya says:

    masa memula tgk iklan tu pun dah terdetik dalam hati..alhamdulillah.. finally.. ada gak yg sedar..

  7. ::wan:: says:

    nasib tv3 ade hati lagi nak dengar kritikan orang2.. kalau diaorang wat deeekk je, abis semua boikot.. rugi dorang gak.. tapi alhamdulillah dorang dah tarik balik.. pengajaran tuk masa akn dtg,, fikir secara logik iklan2 yang nak dibuat, jgn main hentam je.. nak ikut konsep 1Malaysia pn biasa bertempat..

  8. Ms Nury says:

    TV3 dah bertahun-tahun tapi tak peka gak…

  9. Muhammad Izzul Faizie says:

    Sepatutnya semua perkara harus dirujuk kepada alim ulama'termasuk dalam bidang penyiaran, jangan melibatkan makanan sahaja. Semua perkara telah digariskan dalam islam ikut jer…. semua selesai. susah-susah nak fikir wat pe?

  10. dafina afiqah says:

    tv3 ohh tv3….

Leave a Reply

CommentLuv badge
Powered by WordPress | Designed by: backlinks | Thanks to personal loans, payday loans and world of warcraft gold