Gambar Super Impose Guan Eng Sembelih Lembu Korban

Lagi cerita panas pasal Guan Eng yang dikatakan sembelih lembu korban dengan tersebar gambar fitnah menunjukkan Guan Eng sedang sembelih lembu korban. Gambar ini ialah gambar super impose atau diedit . Gambar sebenar ialah gambar Datuk Seri Nizar Jamaluddin, bekas Menteri Besar Perak ditindih wajah Guan Eng atas gambar Datuk Seri Nizar.
Pandai depa pilih Datuk Seri Nizar ni yang muka dan kulit ala ala chinese kan.Pastu sesuka hati tampal gambar Guan Eng atas tu.

Siapakah dalang yang memfitnah dan bermain dengan isu sensitif agama ni. Puak ini memang sengaja nak memecah belahkan perpaduan kaum negara kita. Di bulan Ramadhan yg mulia ni pulak fitnah buruk ni tersebar.

Lihat gambar super impose fitnah tu:

Gambar kiri ialah gambar palsu (muka Guan Eng) , gambar kanan (gambar sebenar)Datuk Seri Nizar Jamaludin

Petikan berita dari Sinar Harian:

Polis diminta menyiasat dengan segera individu yang terlibat memfitnah Lim Guan Eng menerusi penyebaran gambar yang dihasilkan menerusi teknik pertindihan (super impose) Ketua Menteri itu sedang menyembelih lembu korban untuk umat Islam.

Exco Dewan Pemuda Pas Pulau Pinang, Mohd Faruk Abdul Rahman berkata, fitnah seperti itu amat merbahaya kerana ia melibatkan sentimen agama yang amat sensitif bagi umat Islam.

“Saya tidak fikir ini strategi politik biasa. Kerana itu, polis perlu siasat dengan segera siapa dalangnya dan ambil tindakan paling tegas,” katanya.

Menyifatkan perbuatan itu sebagai melampau, Mohd Faruk berkata, mereka yang terbabit juga ternyata tidak menghormati kemuliaan Ramadan.

“Saya percaya, ini perbuatan individu atau kumpulan dalam UMNO,” katanya.

Sementara itu, Ketua Pemuda Sosialis DAP Pulau Pinang, Ng Wei Aik yang juga Setiausaha Politik Ketua Menteri berkata, polis perlu menjalankan siasatan secara menyeluruh dan mengambil tindakan sewajarnya terhadap individu yang sengaja memainkan isu sensitif yang boleh mencetuskan ketegangan itu.

Menurutnya, Ketua Menteri sememangnya seorang yang prihatin dan mesra dengan semua kaum, malah pada bulan Ramadan ini, jadualnya padat dengan pelbagai majlis berbuka puasa.

Wei Aik berkata, Guan Eng masih tahu batas serta perkara yang boleh dibuat dan yang tidak boleh terutama membabitkan hal keagamaan.

“Tuduhan mereka tidak berasas. Mereka sudah semakin melampau kerana dengan sewenang-wenangnya bermain isu yang sangat sensitif. Ini berbahaya kerana ia boleh memecahbelahkan kaum serta keamanan yang kita kecapi sejak sekian lama

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
You can leave a response, or trackback from your own site.

7 Responses to “Gambar Super Impose Guan Eng Sembelih Lembu Korban”

  1. Dakwat Basah! says:

    ini gmbr baru ke?x perasan plk cerita ni.skrg ni mcm2 org buat utk melaga-lagakan kaum dan agama.klu yg x berfikir,dah tentu terpengaruh dgn permainan ni.tp rasanya sume dah tahu sape yg edit gmbr ni.x pyh lah tggu polis siasat,smpi raya thun depn blum tentu slesai lg.

  2. nuriz says:

    gambar ni dalam akhbar sinar harian hari ni edisi utara

  3. encHIx laNDax says:

    tula pasal…
    memang bangang betol..fitnah orang bulan2 puasa ni~emmm

  4. Shiela Latif says:

    banyak lagi kerja lain buat bulan2 poser nie….susah susahhhhh jer :)

  5. Ahmad Zaki says:

    Assalamualaikum,

    Tidaklah menjadi kehairanan jika di bulan puasapun fitnah masih ada lantaran fitnah itu sendiri sudah menjadi budaya bagi sesetengah "buaya" politik di negara ini.

    Mereka sanggup merampas sesuatu yang kononnya hak mereka walau dengan cara apa sekalipun, kempen yang berkaitan sudahpun dilancarkan, sedangkan sebenarnya ia milik bersama, milik rakyat Malaysia.

  6. ProHaris says:

    ini Guan Eng yang terkena fitnah puak gerombolan..tak habis-habis dengan kerja laknat ini..

    fitnah itu lebih bahaya dari mata pedang..dah menjadi kebiasaan mereka bermain dengan isu perkauman dan keagamaan..

    sebelum ni, bukan sahaja gambar Guan Eng sembelih korban, tapi gambar beliau beserban dan memakai jubah hasil teknik super impose atas gambar Tuan Guru Nik Abdul Aziz..

    Astagfirullahalazim..

  7. armouris says:

    info tentang sembelihan di SIHAT SELALUKelebihan Menyembelih Binatang

Leave a Reply

CommentLuv badge
Powered by WordPress | Designed by: backlinks | Thanks to personal loans, payday loans and world of warcraft gold