Pelajar Perempuan Bertudung Persenda Zikir

Heboh petang semalam apabila tersebar satu video yang memaparkan sekumpulan pelajar perempuan bertudung, sedang persendakan zikir di laman You Tube.
Pelajar-pelajar perempuan tu memulakan zikir dengan meletakkan tangan gaya ala ala tarian buddha / memuja dewa dewa. Pastu bertepuk tepuk dan menggoyangkan kepala bagai orang tak siuman atau menurun. Gadis ni kalau tengok memang sah le melayu dan memakai name tag/kad pelajar. Mungkin gadis gadis ni pelajar IPT tapi belum disahihkan dari IPT mana. Awam atau pun swasta?
Cuma kabar kabar angin menyatakan pelajar tu dari Politeknik Arau, Perlis.

Apa tujuan mereka merakam video ni, sedih sungguh anak melayu beragama Islam tapi pendek akal, singkat ilmu, mempermainkan zikir dan boleh dikategori menghina Islam.
Taukah mereka apa makna zikir tersebut? Saya rasa gadis gadis ni tak menghayati zikir dan makna munajat. Bagaimana pelajar yang dah dewasa ni masih tak boleh berfikir mana yang betul mana yang salah? Kalau mereka mengganggap zikir yang memuliakan Allah, Nabi dan memohon ampun ni sebagai satu hiburan melepaskan tension..sedih sungguh.
Semoga gadis gadis ni bertaubat dan mendapat hidayah.

Saksikan Video Gadis Persenda Zikir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
You can leave a response, or trackback from your own site.

13 Responses to “Pelajar Perempuan Bertudung Persenda Zikir”

  1. White Bird says:

    Nauzubillah..

    berani mainkan zikir..

    apa guna tudung di kepala

  2. belalang hijau says:

    ape hal minah2 tue?
    nak zikir,zikir la elok2…

  3. AngahSayang2314 says:

    nauzubillah…

    kenapa la diorang mempersendakan zikir

    tak guna bertudung

  4. zati-zt says:

    ya ALLAH…
    xtau la pe nk jadi..
    ~smoga mereka d beri hidayah oleh Allah utk kembali ke jalan yang benar…

  5. Al-Faqir says:

    depa ni adalah ank terpengaruh dengan wahhbi yang mengtakan zikir-zkir tu bidah..

    emm nak marah pown x boleh sbb terpengaruh..

  6. mahira oya says:

    iskh..teruk la..

  7. daisy says:

    susah kalau tak cukup ilmu

  8. ejum says:

    subahanallah, ape lar nak jadi…

  9. Clarky Afif says:

    tudung as an accessory.
    kamon, yang tak bertudung pun tahu zikir tu tak boleh dimain2kan.

    dishh!

  10. senandung semalam says:

    buruk gile perangai…xsedar plak tue ape yg dorg wat salah

  11. A says:

    memang dak Politeknik Perlis @ PTSS pon.. ni budak2 semester 2 Jabatn Rekabentuk Dan Komunikasi visual…. ape la bangang dak2 nih… suh blajar pi wat benda hina agama…

  12. rez says:

    salam. tak tau apa nak ckp. sbagai hambaNYA, kita doakan la mrk cepat sedar dan kembali kepangkal jalan. Allah Maha Pengampun. saya prcaya apa yg mrk lakukan tidak secara sedar dan berniat utk mempersenda agamanya. yang mengaku briman, jgn ashik nak menembak saja. apa yg prlu dibuat adalah membantu mrk dgn teguran.

    dajal yg sebenarnya ialah pencuri h/phone bebudak ni yg mnjadi dalang paling jahat.apa niat sebenarnya si pencuri ini melambakkan rakaman ini kpd dunia.

  13. MacJay says:

    diorg pki 2dung sbb nk tutup kepala diorg yg xde otak..

Leave a Reply

CommentLuv badge
Powered by WordPress | Designed by: backlinks | Thanks to personal loans, payday loans and world of warcraft gold