Nameewee Kurang Ajar Lagi Nameewee Tak Pernah Menyesal Nameewee Penghasut Durjana

Nameewee pernah mempermainkan lagu Negaraku dulu, pernah meminta maaf, tapi mengulangi semula sekali lagi dengan membuat video mencarut menghentam Kementerian Pelajaran Malaysia (KPM) sebagai kurang ajar.
Nameewee merujuk kepada kes seorang Pengetua Kanan SMK Tunku Abdul Rahman, Kulai Jaya yang disebut dalam lagunya Siti Inshah yang memarahi murid muridnya berkaitan masalah disiplin dengan ayat berbaur perkauman.
Pengetua Kanan terbabit telah disiasat dan tindakan selanjutnya belum lagi diketahui kerana dalam proses siasatan tapi Si Nameewee dah awal lagi memaki hamun, dan menyifatkan KPM kurang ajar.

Bukan tu saja, ayat ayat dalam senikata lagu tu berbaur provokasi dan sentimen perkauman seperti dia menyoal siapa yang bagi Malaysia kaya? Siapa suruh orang semua puasa?
Kalau guru besar tu salah kenapa nak sangkut paut dengan  puasa serta kekayaan di Malaysia ni? Dia ingat bangsa dia je ke bertungkus lumus bagi jadi Malaysia kaya. 

Persoalan dia tu ada kena mengena dengan kes cikgu besar tadi ke? Puasa tu ibadat orang Islam. 
Tak perlu tengok buku sejarah tapi tengok internet? Apa makna semua tu? Inilah provokasi melampau. Boleh didakwa atas Akta Hasutan. Video yang mengapi – apikan kemarahan dan mencetus perbalahan.

Kalau polis cepat bertindak  menangkap 2 rakyat tempatan  kerana membakar bendera Indonesia dan mengambil tindakan, adakah pihak berkuasa dan kerajaan nak biar si PENGHASUT NAMEEWEE ni terus menerus mencipta karya-karya yang menjijikan, berunsur perkauman, penuh kata maki dan mencarut sesuka hati dia dan yang boleh memecahkan perpaduan.

 Video Si PENGHASUT DURJANA

Pihak berkuasa dan kerajaan tak perlu beri amaran lagi atau bagi muka kat penghasut macam Nameewee ni, dia dah lama diberi peluang, banyak video dia yang mencarut, penuh provokasi dan sentimen perkauman yang dibiar begitu saja. Orang penghasut macam dia ni tak pernah menyesal atas perbuatan dia dulu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
You can leave a response, or trackback from your own site.

8 Responses to “Nameewee Kurang Ajar Lagi Nameewee Tak Pernah Menyesal Nameewee Penghasut Durjana”

  1. misyamissyou says:

    memang panas tgk vids apek ni..bajet bagus plak..malaysia boleh maju mcm ni, sbb org dia diberi peluang duduk kat malaysia ni..kalau betul la guru besar tu ade ckp macam tu, sy setuju sangat!

  2. aZLiNa aZiZ says:

    Dia ni memang tak penah insaf. huhu…

  3. Nasir Bravo says:

    Nanti kerajaan mesti bagi peluang mamat nie "minta maaf" kan,,konon2 berkaitan perkauman,,sensitif xleh besar2kan,,double standard betul la

  4. Amir Izzat says:

    kak..Amir pun geram..dia hina Islam gak..

    "siapa suruh semua puasa?" gtu kot lirik dia..hish! kalau dapat budak nie..lempang sebijik tau..

    kerajaan lak..wat dek ke? hurm…

    p/s: macam2 dah berlaku nie

  5. illianahidayah says:

    makin melampau la budak ni..
    kerajaan tgh wat 1 Malaysia nk kukuhkan perpaduan, dia buat macam ni pulak..seorang 2 orang yg buat masalah macam ni la yang akan retakkan perpaduan negara…

  6. .::lin::. says:

    erm…kalo kali ni still bagi peluang kat si apek ni xyau la nk ckp pe g…dah terang2 sgt2 kurang ajar..xkan kite aje yg nk fikir 1 malaysia sedangkan diorang suka2 wat hal sbb tau akn stle bila minta maaf…bkn sy nk pnaskan keadaan yg sedia panas..cuba bayangkan org kite yg wat hal camni agak2 lepas x dari hukuman?…sama2 lah kita renungkan dan fikirkan mana nk campak apek xguna ni…

  7. sastraboy says:

    setuju dengan nasir bravo. kecut saja lebih. haha!

  8. Shiela Latif says:

    tue lah yang tak faham nyer..patutnyer sesiapa jer yang menimbulkan isu2 sensitif lagi2 hal perkauman atau pun tentang isu keagamaan gunalah kemuudahan ISA tue kan….tak faham?

Leave a Reply

CommentLuv badge
Powered by WordPress | Designed by: backlinks | Thanks to personal loans, payday loans and world of warcraft gold