Kes Virus Kencing Tikus di Kedah, 3 Tempat Peranginan di Kedah Ditutup

Virus kencing tikus dah merebak di Kedah pulak. Dulu kes Din Beramboi meninggal sebab virus kencing tikus ni. Kenapa ye? tikus suka duduk kat tempat peranginan macam kawasan air terjun ke? tempat sejuk tempat berair, atau mungkin tempat tu banyak sampah sarap dan kotor. Boleh jadi peniaga atau pengunjung dekat kawasan air terjun tu buat kotor.
Selalunya tikus akan duduk kat tempat kotor, bila dah banyak tikus, berak kencing tak mustahil virus tu untuk merebak.

Lata Bayu, Puncak Janing, Kuala Nerang dan lagi satu Bukit Wang di daerah Kubang Pasu ditutup kerana


virus kencing tikus. Wahh! tempat tu saya ada jugak pi dulu berkelah, Bukit Wang paling dekat. Paling cantik air terjun di Bukit Hijau Baling, tapi belum dengar lagi sama ada kawasan tu kena tutup jugak atau pun tak.

                                                                      Lata Bukit Hijau

Rasanya ramai orang dah mula risau nak pi tempat tempat air terjun kalau dah dengar kes kencing tikus ni.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
You can leave a response, or trackback from your own site.

8 Responses to “Kes Virus Kencing Tikus di Kedah, 3 Tempat Peranginan di Kedah Ditutup”

  1. Salmia says:

    hmmm.. kencing tikus? tikus hidup dlm hutan ke?
    atau ini adalah berpunca dari pengunjung yang sengaja buang air masa tgh mandi? :p

  2. Hariz says:

    Sangat berbahaya kes kencing tikus ni

    New Entry Prof-Hariz
    Dengarlah Bisikan Hati Suci

  3. -NiD's- says:

    ALHAMDUlillah……kami p baru-baru ni di sedim takda apa – apa yg di ingini berLaku…..
    btoi tuh, bila kOtoq tikus bekenan lah sngt kan..nak menempek..dia pn nak Join sama mandi manda tuh..eheheh

  4. belalang hijau says:

    belalang tiap2 mggu g air terjun dekat ngan umah belalang nih.klu mcm nih punya citer,mula rase seram sejuk nak berkelah air terjun lagi…

  5. HaNTwO says:

    huhu jangan mandi air kat sungai time2 cmni…

  6. nuriz says:

    nampak gaya kena stop sekejap la mandi..lagi pun posa nak dekat ni..takleh berendam lama makruh hehe

  7. ozzy says:

    satu lagi wabak pelik dr bintang yg sebelum ini kita x penah dengar.. pelik juga knp br skrang muncul.

  8. armouris says:

    info tentang kencing tikus di SIHAT SELALUKencing Tikus (Leptospirosis)

Leave a Reply

CommentLuv badge
Powered by WordPress | Designed by: backlinks | Thanks to personal loans, payday loans and world of warcraft gold