Laksa Teluk Kechai, Kuala Kedah

Laksa Teluk Kechai kat Kuala Kedah, antara yang popular tempat untuk “jalan jalan cari makan”. Orang luar selain dari anak Kedah  pun tau kat mana nak cari laksa ni. Kalau musim cuti sekolah, musim cuti raya, dua buah kedai Zakaria dengan Din Laksa( kata orang kedua-dua ni adik beradik) yang duk sebelah menyebelah ni akan diserbu. Kedai depa ni memang penuh memanjang dengan pengunjung yang semua hantu laksa, peminat laksa, penggemar laksa..ahahah!!(termasuk aku, hantu laksa gak).

Sapa pi lewat ke kedai laksa tu, masa cuti panjang mesti laksa tu habis cepat, pukul 2, 3 petang dah habis licin. 

Laksa teluk kechai ni kuah dia, tak pekat sangat, cair je, laksa pun depa buat sendiri, bukan laksa segera yang kering tu.

Lagi satu yang speselnya ada sambal nyok (kelapa), mesti letak ni baru lagi mabeless, rasa lemak rasa pedas


sikit, harum sambal tu..buat kuah dia lagi sedap. So boleh le nak tambah sambal tu bagi yang suka kuah pekat.

Jom makan laksa teluk kecahaiiii…

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
You can leave a response, or trackback from your own site.

4 Responses to “Laksa Teluk Kechai, Kuala Kedah”

  1. zikeryhassan says:

    wah! pos sini sket. lapaq laksa da ni.

  2. red One_foren6 says:

    lma xsinggah c2…

  3. Ummi says:

    ummi pun hantu laksa…sapa pi kuala kedah kalau tak singgah rugi..ummi kalau tak singgah ummi tapau bawak blk umah…

  4. nuriz says:

    ramai hantu laksa nooo

Leave a Reply

CommentLuv badge
Powered by WordPress | Designed by: backlinks | Thanks to personal loans, payday loans and world of warcraft gold