Astro Tutor TV, Saluran Ulangkaji UPSR Pertama Di Malaysia

Saluran baru Astro Tutor TV dilancarkan oleh Astro untuk murid murid tahun 6 yang bakal menghadapi UPSR ialah saluran ulangkaji UPSR pertama di Malaysia.
Bermula hari ni 18hb Julai 2010 hingga 23 September, pelajar darjah enam boleh mengikuti ulangkaji yang disiarkan 24jam secara percuma di saluran 100. Mereka boleh mengatur jadual dan mengulangkaji pada masa yang sesuai di rumah.

Proram program menarik dalam Astro Tutor TV tu seperti, ulangkaji berdasarkan silibus pembelajaran,


ulangkaji subjek teras, strategi pembelajaran, motivasi diri, pengurusan masa.

Pelajar boleh menjawab kuiz dengan menekan butang merah R di alat kawalan jauh. Pelajar boleh melihat  formula dan  fakta fakta yang terpapar di skrin tv.

Menarik lagi, ada kuiz dan ujian di talian, serta ulangan siaran pembelajaran yg lepas. Ada watak ibu jari yang
mengajar  bagaimana untuk elak kesalahan yang biasa  dalam peperiksaan dengan cara komedi.

Bagi pelajar PMR dan SPM, nantikan kemunculan program menarik yang bakal disediakan nanti :)

Berbaloi le kalau ibu bapa yang melanggan Astro disajikan dengan rancangan berguna macam ni untuk anak anak, bukan tengok hiburan semata mata.
Dulu RTM ada buat TV Pendidikan setiap pagi tapi sekarang dah tak ada lagi program tu, ni le peluang baik bg semua pelajar sekolah nak belajar dalam suasana selesa dan ceria.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
You can leave a response, or trackback from your own site.

4 Responses to “Astro Tutor TV, Saluran Ulangkaji UPSR Pertama Di Malaysia”

  1. belalang hijau says:

    bagus la usaha astro utk generasi pelapis m'sia…
    tp klu gomen mansuh upsr ngan pmr sure hangin satu badan astro sebab ah susah2 buat saluran tuh…
    kuikuikui

  2. ERSHAD says:

    wah, bgs lah. xpayah pergi kelas dah lepas ni

  3. Zatii : ) says:

    Baguss astro tutortv niee .
    peperiksaan awal tahun daapat 5A !

Leave a Reply

CommentLuv badge
Powered by WordPress | Designed by: backlinks | Thanks to personal loans, payday loans and world of warcraft gold