Mula – Mula Ringan Ringan

Mula mula pegang tangan
sebab hati dah berkenan
mula mula ringan ringan
lepas tu dah tak boleh tahan
aku renung kau, kau renung aku
kononnya cinta dah bersatu
kau milikku, aku milikmu

nak bukti cinta 
semuanya rela
serah diri jiwa dan raga
hari ni pegang tangan 
esok esok pegang badan
bila berdua nafsu tak boleh lawan
setan dan mula tepuk tangan
anak cucu adam dah mula ditawan
esok esok dengar cerita
buang anak merata rata
dalam tong sampah, dalam balang gula
semuanya kerana manusia durjana
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
You can leave a response, or trackback from your own site.

14 Responses to “Mula – Mula Ringan Ringan”

  1. M a W a D D a H says:

    sedey dengan kes buang bayi..huhuhu

  2. akram mazlan says:

    menarik..suke je bace.
    ptt tmbah lepas buang anak masuk lokap pulak.hihi

  3. MiSz WaRdAh says:

    stju sama kamoooo !!

  4. nuriz says:

    ye sila tambah lagi lokasi buang anak yg ada di malaysia..dan kesan kesannya di dunia mahupun di akhirat pada pelakunya

  5. nas says:

    akanku jd sbg ingatan…thx ur post..:)

  6. crystalzerosix says:

    puisi yg santai tp penuh pengajaran….:)

  7. Irwan Amit says:

    betul betul betul :)

  8. Roxy zai says:

    cintan cintun sana sini, tapi jgn lupa diri~

  9. Encik Tikus says:

    setuju dengan entry nih,sedih betul T_T

  10. AiDa AzRyN says:

    xde ke hotak ke ape,suka hati buang bayi..

  11. belalang hijau says:

    dalam balang gula pun baby kene buat?
    dasat betul…

  12. HonEyBuNNy says:

    cian baby kan….itu la remaja skrg…

  13. zikeryhassan says:

    ringkas tapi penuh makna. renung2kan.

  14. nuriz says:

    ada masuk paper dulu, bayi dalam balang gula. saya nak tulis panjang2 nanti org malas baca, so saya buat la mcm ni..

Leave a Reply

CommentLuv badge
Powered by WordPress | Designed by: backlinks | Thanks to personal loans, payday loans and world of warcraft gold