Kenapa le kau cantik sangat??

Kenapa le kau cantik sangat?  Pinggang ramping, sexy, alahai..cantik sangat lah kau ni?
Aku suka sangat tengok kau sebab kau cantik sangat!
Makin ku tenung, makin tenang rasanya jiwa ni..walaupun pikiran aku tengah serabut sekalipun..
Kenapa lah kau cantik sangat ??
Kalau boleh nak belai belai kau..tapi tak boleh..

Sebab kau jinak jinak…merpati

eh!..bukan..sebab kau ikan dalam air..nak tangkap, nak belai..memang tak dapek le kan ..huhuhu!!
Kau datang dekat bila terasa nak gigit jari aku je kan??
Ramping tak pinggang Gapi ni?
Teringat filem Shark Tale , watak ikan Lola yang sexy tu.
 susah jugak nak snap gambar ikan yang asyik gerak gerak je.
Tu sesi aku bercakap dengan ikan Gapi…(Bukan apa yang anda pikirkan ehehe). 
Bila aku nak tenangkan pikiran..tenung je kat tepi akuarium tu..tengok ikan Gapi ku yang cantik..rasa tenang je. Tengok ekor dia yang kembang macam penyapu, warna warni pulak tu..lawa.
Hobi membela ikan gapi selama 5 bulan ni..telah memberi hasil anak-anak ikan dan sekarang dah banyak ikan Gapi yang sedang membesar menjadi teruna dan dara…saling bergurau senda ala ala anak-anak remaja bercinta ..hehe..

Ikan Gapi jantan dah pandai mengorat sekarang..jadi makin banyak le nanti anak-anak Gapi ku nanti. Dah berapa generasi pun tak tau le.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
You can leave a response, or trackback from your own site.

21 Responses to “Kenapa le kau cantik sangat??”

  1. .::WaNiE::. says:

    suke pegi kedai akuarium tengok ikan2 kecik ni

  2. Roronoa Zoro says:

    comel ikan2 tue… susah x bela?

  3. sherah says:

    haha ingat apa lah yang cantik ramping tu rupanya ikan huhuhuu

    jom exchange link jom.i ajar pakai pashmina macamana

  4. nuriz says:

    oh senang je nak bela, gapi ni la ikan paling senang nak bela dan mudah biak

  5. Nur Hawa Mohd Zin says:

    suke g kedai haiwan tgk haiwan…heheheh…mmg comel, nice n beuty

  6. nuriz says:

    hawa..lagi senang kan..g kedai tgk binatang, tak penat bela hehe

  7. Nur Hawa Mohd Zin says:

    tu lah…nak bela kalu salah cara mati plak..awe bnyk kali cube bela ikan beli ni tapi tak leh hdup lama..so bela ikan betok aje lah…air tak perlu tukarselalu…hehehe..letak rumput ckt cam dalm sg hidup lah dia

  8. nuriz says:

    bela ikan sepat atau puyu pun tahan lasak..tapi kurang la lawa. ikan betok cemana rupa? tak kenal hehe

  9. hans says:

    ikan guppy dkt rumah den dah keturunan keberapa pun tak tahu
    membiak dgn pantas

  10. Umie Nadhirah says:

    Ikan..
    Wah~cantik nye…
    Ayah Umie pun bela ikan gak..Tenang sangat2 klo tengok ikan berenang-renang…HEHE^__^

  11. linda musee says:

    cantik la ikan Gapi ni. heee =)

  12. nuriz says:

    tenang dan cantik..tapi ada lagi baka yang lagi cantik, hari tu beli mati pulak diserang ikan jantan yang lain.

  13. Aidi-Safuan says:

    kalau buat gulai nih sedap ker tak nih? :P

  14. nuriz says:

    kalo buat gulai lekat celah gigi je. buat goreng la jd ikan bilis hehe

  15. s h e e says:

    ehehe…ingtkn ape la yg cantik tu…ikan ghupenyew…memang cantik… (^_^)

  16. Nur Hawa Mohd Zin says:

    kak nuriz ikan betok tu ikan sungai..org panggil ikan sepat jugak..hehe

  17. Nuraisyyah says:

    waaaaaaa..kiut miut sgguh ikan2 tu..dlu penah bela ikan gak tp xlame..sbb malas nk jge..hikhik..:p

  18. nuriz says:

    ye sememangnya nak bela ikan ni mesti de sifat2 rajin dan sabarrr hehhehe

  19. +akufobia+ says:

    haha.tak tahu pula nama dia gapi.tapi suka.wee.

  20. nuriz says:

    gapi or guppy hehe

  21. Amalina E Azmi says:

    waahh cantik :D

Leave a Reply

CommentLuv badge
Powered by WordPress | Designed by: backlinks | Thanks to personal loans, payday loans and world of warcraft gold