Ikan Gapiku Yang Manja

Sapa kata kucing je manja, ikan gapi pun manja dan jinak jugak. Dulu masa aku mula start bela ada 2 pasang kemudian dah beranak pinak sampai tak terkira dah. Induk pun dah mati tinggal le anak-anak dia je. Abang aku ckp ibu akan mati selepas beranak 2,3 kali. Hayat dia tak le lama sangat kan. Kini tinggal le anak-anak dia je yang cute miut. Ekor dia kembang macam kipas.

Ikan gapi ni, nak tau dia jinak ke tak..letak pelan -pelan tangan kat dalam air tu nanti dia datang le main-main kat jari…dia kenal dah jari tuan dia ni hehehe

Ni le terapi ikan gapi..hehehe. geli jugak le dia cubit cubit dengan mulut dia yang kecik tu.
Kalau dekat terapi yang rendam kaki dalam kolam tu ikan apa ntah diaorang guna, besar sikit le dari ikan gapi ni kan.
khusyuk betol anak ikan gapi ni sibuk nak  mencubit…
 
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
You can leave a response, or trackback from your own site.

14 Responses to “Ikan Gapiku Yang Manja”

  1. Miss Marquis says:

    lepas dia gigit2 tu, apa kebaikannye? sel kulit mati tade ae?

  2. ezany says:

    dah jd mcm spa ikan jer.. hehe.. yg mkn kulit mati la kot.. sama ker?

  3. hariz says:

    i pon ade bele ikan gk…i bele ikan angelfish,barb and ikann buntal..;)

  4. Kyuubi_85 says:

    ala, comel…

    ikan gapi tu ikan apa? leh mkn ke tu?

  5. maisyara Pot! Pot! says:

    hehehe.. comey lotey yoo ikan tu..

  6. amalina binti anuar says:

    cntik nye ikan guppy dia..

  7. TerunaGiler says:

    eh dia membiak tak?? leh wat duit ni

  8. noor afzan says:

    UWAA..bela ikan gapi..
    senang tak nak belanya..?

  9. nuriz says:

    amboi byknye komen hahaha! ikan gapi ni kalau tahu cara memang senang nak bela sbb dia mkn sikit je dan berak pun sikit dan yg syok dia comey hahaha!

  10. nuriz says:

    ikan gapi ni kalau dia gigit tu la kuat mana, boleh le rasa dia ggit, terapi tu sebenarnya tenang bila tgk ikan tu main2 je. gigit tu tak bagi kesan pon.sj je wat havok hahaha

  11. shahrinabd says:

    eh? guppy manje ke? Ikan guppyku dulu beli sepuluh. 5 jantan 5 betina. sekarang tinggal sekor jantan je. Nasib baik ada 5 anak betina. terpkasa le aku membeli yang baru. huhu

  12. nuriz says:

    manja tak manja..tgk dlm gambo tu le hehehe

  13. zulhilmi bdk blur says:

    macam best je neh…hihi

  14. delour says:

    yg nnt leh u bk spa utk rendam2 kaki tuh..ngehngeh…=P

Leave a Reply

CommentLuv badge
Powered by WordPress | Designed by: backlinks | Thanks to personal loans, payday loans and world of warcraft gold