Ikan gapi lagi…

Ikan gapi yang aku bela dah beranak pinak.Sekarang dah lebih 30 ekor anaknya…hehehe
Anak yang masih kecil dah diasingkan, takut dimakan si bapa gapi..ibu gapi pun makan jugak anak dia.

Hari ni pun ada lagi yang baru beranak.Banyak la nampaknya kaum kerabat gapi ni.Adik aku dah mintak sikit anak gapi tu nak bela katanya.

Gambar ni bukan anak gapi tapi si ibu dgn bapa gapi.Anaknya aku tak sempat snap lagi gambonya..nanti le upload anak gapi lak.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
You can leave a response, or trackback from your own site.

6 Responses to “Ikan gapi lagi…”

  1. LaNuNsepet says:

    ko suker bela ikan? aku minatt giler.. leh kiter share pengalaman..

  2. nabiha yusof says:

    cam ne nk bezekan jantan n betine?
    cam ne nk bg dew membiak…kne de ruang privasi tuk sekor jantan n betine ke?

  3. nuriz says:

    ikan jantan ekor dia lebih cantik dan lebar, badan dia lebih runcing perut tak buncit sgt.

    ikan betina perut dia buncit sikit dan ekor dia takle lebar besar mcm ikan jantan.

    ekor cantik bg ikan jantan sebab nak pikat ikan betina. mcm ayam jantan hehe

  4. nuriz says:

    cara nak biak mudah je, letak dalam tempat tu pokok2 pkok dan pasu pecah ke supaya ada tempat sorok sikit sebab ikan pun nak tempat yang privasi dan pkok2 tu nanti tempat anak anak ikan menyorok dari ikan dewasa.

  5. Cyril says:

    bleh tau ikan gapi yg di bela ni jenis apa??

  6. nidron says:

    baru nak berjinak2 bela.. tapi dalam akuarium jer…

Leave a Reply

CommentLuv badge
Powered by WordPress | Designed by: backlinks | Thanks to personal loans, payday loans and world of warcraft gold