karat ke tak karat

Pada hari yg dingin dan indah setelah beberapa hari tahun baru menjengah..di pintu ofis muncul seorang lelaki ni, dipanggil ofis boy(hehehe)tapi dia ni anak kepada kawan bos aku…jalan mundar mandir, dia ni selalu dtg lewat, tapi hari ni dia datang awal jugak..tetiba dia letak beg atas meja lepas tu dia bisik kat aku dan seorang kawan aku lagi..
” kak, ada masalah skit nak tanya?”
“apa masalahnya?”
“err..” dia pun bawa kluar gelang mas, berat dan agk besar jugak.tak tau berapa ribu.
dlm ht dah mula pelik..hai gelang pe plak ni..mcm2 terpikir dah..sbb opis boy ni pelik semcm sebelum ni pun..
Dia pun kata ” akak agak ler..berapa harga gelang ni..kawan saya suruh tanya,ni gelang kawan saya”
Kami jwb”Kenaper?”mcm org tanya dlm iklan u mobile hehehe.” gelang tu nak jual ke”
“a’ah kwn saya nak jual”
gelang emas 916, emas karat ke tak karat ke..aku pun bukan reti bab emas2 ni.

Mamat ni kata ” ala kak.. takkan kak tak tau kot berapa harga brg emas ni..org pompuan kan suka brg mas.”
Aku jwb “pi le kat kedai emas Fatimah ke Khadijah ke Hj Suleiman ker..tanya org yg arif le”(dlm ht malas dah layan mamat ni..koi merapu kot..entah2 dia sapu gelang mas sape tah..hari hari mai opis muka lalok jer asyik mengantuk jer muka dia.)

Ish ish!!pe hal le budak ni pi bagi gelang kat org suh tanya..hahaha!lawak jugak citer dia.
Hai tak tau le betoi citer mamat tu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply

CommentLuv badge
Powered by WordPress | Designed by: backlinks | Thanks to personal loans, payday loans and world of warcraft gold